انواع گلس محافظ صفحه نمایش و مناسب ترین آن برای گوشی

انواع گلس محافظ صفحه نمایش و مناسب ترین آن برای گوشی

گلس های صفحه نمایش 

در تمامی فروشگاه های دنیا انواع بسیار زیادی از گلس موجود است اما تعداد محدودی از نمونه‌های این گلس‌ها مناسب هستند.

باید در هنگام خرید گلس به نکات زیر توجه کنیم:

·         ضربه گیر باشد.

·         مقاوت بالایی داشته باشد.

·         تمام صفحه نمایش را پوشش بدهد.

·         در عملکرد تاچ گوشی مشکلی بوجود نیاورد.

·         در زمان نصب گلس حباب زیر گلس نماند. 

بیشتر بخوانید

مقایسه نمایشگر و عملکرد سطحی آیفون se 2020 و آیفون 11

 

گلس ساده:

این گلس‌ها بصورت کامل صفحه نمایش گوشی را نمی‌پوشانند و بطور کامل از صفحه نمایش محافظت نمی‌کنند و اغلب از قیمت پایین تری نسبت به بقیه نمونه‌ها برخوردار است.

گلس نیمه شفاف:

نمونه بعدی گلس‌های  PETو TPUمی‌‌باشد. این نمونه از گلس‌ها از جنس پلاستیک هستند و در زمان خرید به شما به عنوان گلس ضد ضربه یا نشکن عرضه می‌شود. در نگاه اول درست است این گلس‌ها نشکن هستند اما  زمانی که ضربه به صفحه نمایش وارد شود، بجای شکستن گلس به صفحه نمایش شما آسیب می‌رسد. این نوع گلس‌ها قیمت میان رده را دارند و برای گوشی شما توصیه نمی‌شوند.

گلس شفاف:

نمونه بعدی گلس فول و شفاف می‌باشد. همانطور که از نام آن مشخص است بصورت کامل صفحه نمایش را پوشش می‌دهد و از جنس شیشه است. از نظر ما این گلس‌ها مناسب ترین هستند. گلس فول نمونه‌های زیادی دارد یکی از پر طرفدار ترین نمونه‌های آن گلس PRIVACYمی‌باشد. این گلس بصورتی است که از گوشه‌های صفحه نمایش شما مشخص نیست.

گلس مات:

نمونه دیگر آن گلس مات است که دارای قابلیت ضد خش می‌باشد و لک اثر انگشت را به مقدار خیلی کمتری می‌گیرد ولی از شفافیت آن کاسته نمی‌شود.

گلس نانو:

نمونه دیگر گلس‌های محافظ، گلس‌های نانو هستند. این نمونه نصب بسیار ساده‌ایی دارند و با دستگاه ساخته می‌شوند و در همه‌ی فروشگاه ها به عنوان بهترین نوع گلس محافظ بفروش می‌رسند ولی یکی از اصلی ترین ایرادات این است که در زمان نصب و پس از گذشت مدت کوتاهی از نصب کاملا گوشی شما ضد ضربه می‌شود ولی شما زمان از بین رفتن اثر گلس را نمیفهمید و این مشکل بسیار بزرگی است. 

 

0 دیدگاه

ارسال یک دیدگاه

دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید.