نحوه فعال سازی هات اسپات در گوشی‌های آیفون

نحوه فعال سازی هات اسپات در گوشی‌های آیفون

در این پست نحوه فعال کردن هات اسپات ایفون را به شما آموزش میدهیم همچنین در گوشی‌های آیفون 2 سیم کارت هم به صورت جدا سرتیتری مخصوص به این گوشی‌ها برای تنظیمات فعال سازی هات اسپات آیفون را شرح داده‌ایم علاوه بر این ویدیو مربوط به این تنظیمات در محتوای پایین وجود دارد و دوستانی که به تازگی گوشی خود را به ios15 ارتقا داده‌اند هم می‌توانند از این پست استفاده کنند.

احتمالا شما هم به دنبال این موضوعات در رابطه با هات اسپات آیفون هستید:

  • نحوه فعال كردن هات اسپات در آيفون 7
  • نحوه فعال كردن هات اسپات در آيفون 13
  • مشکل هات اسپات آیفون
  • نحوه فعال كردن هات اسپات در ios 15
  • هات اسپات آیفون se (هات اسپات آیفون اس ای)
  • رفع مشکل هات اسپات در آیفون
  • نحوه فعال كردن هات اسپات در آيفون 7 ios14
  • نحوه فعال كردن هات اسپات در آيفون 8
  • نحوه فعال كردن هات اسپات در آيفون 13 پرو مکس
  • هات اسپات از آیفون به اندروید
  • هات اسپات آیفون با کابل
  • هات اسپات آیفون تصویری
  • هات اسپات آيفون به لپ تاپ

ما در مجموعه اپل سنتر در شهریور ماه 1401 این پست را بروزرسانی کرده‌ایم. در ادامه با ما همراه باشید تا با اینکه هات اسپات چیست و چه کاربردی دارد و همچنین نحوه فعال سازی هات اسپات برای دستگاه‌های مختلف آیفون را بررسی خواهیم کرد.


هات اسپات چیست؟

امروزه اینترنت بخش جدا نشدنی از زندگی انسان‌ها به شمار میرود و تقریبا همه‌ی انسان‌هایی که گوشی هوشمند دارند، بدون اینترنت گوشی آن‌ها کارایی خاصی را نخواهد داشت. در بسیاری از مکان‌ها دسترسی به اینترنت مودم یا Wifi وجود ندارد و یا اینکه دوست ما بسته اینترنت ندارد و یا لپ تاپ ما نیاز به اینترنت دارد. در اینجا اگر گوشی ما دارای بسته اینترنت بود، می‌توانیم آن را به اشتراک بگذاریم تا شخص دیگری هم از اینترنت ما بتواند استفاده کند. با فعالسازی Personal Hotspot به اطرافیان امکان اتصال به اینترنت خود را می‌توانیم بدهیم و گوشی موبایل خود را تبدیل به مودم کنیم. اشتراک گذاری اینترنت (Personal Hotspot) بسیار کاربردی است و همه‌ی گوشی‌های هوشمند جدید این قابلیت را دارند و آیفون نیز از این قاعده مستثنی نیست. در گوشی‌های آیفون تنظیم کردن هات اسپات کار دشواری نیست و با گذراندن چند مرحله ساده قادر خواهید بود آن را فعال کنید. در این مطلب نحوه فعال سازی Personal Hotspot گوشی آیفون را به شما آموزش می‌دهیم. با مرکز تخصصی اپل سنتر آبادان همراه باشید.

 

نحوه فعال سازی Personal Hotspot گوشی‌های آیفون

برای فعال سازی هات اسپات در گوشی‌های آیفون برخلاف دیگر برندهای گوشی‌های هوشمند که به صورت پیش فرض در تنظیمات آنها این گزینه فعال میباشد در آیفون این گزینه خاموش است و برای فعال کردن این گزینه کافیست تنظیمات هات اسپات آیفون را به درستی انجام دهید.
ضمنا در گوشی‌های 2 سیم کارت آیفون تنظیمات اندکی متفاوت است که در پایین سر تیتری جدا برای این موضوع در نظر گرفتیم.

برخی از محصولات ما در اپل سنتر آبادان:

هندزفری آیفون
قاب آیفون13

 

مراحل فعال کردن هات اسپات آیفون

1. تنظیمات (Settings) گوشی آیفون خود را باز کنید و به بخش Cellular بروید.

آموزش فعال کردن هات اسپات در آیفون - ورود به تنظیمات Cellular آیفون

 

2. گزینه Cellular Data Network را انتخاب کنید. 

آموزش فعال کردن هات اسپات در آیفون - ورود به Cellular Data Network

 

3. در بخش Personal Hotspot عناوینی را با نام Password ،Username ،APN را مشاهده خواهید کرد. در هر سه عنوان نام اپراتور سیم کارت خود را وارد کنید.

  • برای رایتل Rightel را وارد کنید.
  • برای همراه اول irmci را وارد کنید.
  • برای ایرانسل mtnirancell را وارد کنید.

 

آموزش فعال کردن هات اسپات در آیفون - تنظیم APN

توجه: فعال کردن تنظیمات هات اسپات اپل در ios15 هم به همین شکل است.

فعال کردن هات اسپات آیفون در ios15
 

 

فعال سازی هات اسپات آیفون‌های 2 سیم کارت:

شرکت اپل در آیفون‌های سری Xs به بعد آیفون‌های 2 سیم کارت را روانه بازار کرد اگر شما هم یکی از این آیفون‌ها را دارید برای فعال کردن هات اسپات گوشی آیفون 2 سیم کارت خود کافی است طبق آدرس زیر عمل بکنید که در واقع این آدرس مقداری متفاوت از تنظیمات هات اسپات در آیفون‌های تک سیم کارت است شما ابتدا به مانند آیفون‌های تک سیم کارت باید به  setting  دستگاه بروید و روی گزینه cellular کلیک کنید در این صفحه باید گزینه cellular Date Network را انتخاب کنید و تنظیمات این صفحه را با توجه به اپراتور خود و آموزشی که در بالای همین پاراگراف برای شما قرار دادیم انجام دهید اما اگر بعد از وارد شدن به Setting و کلیک کردن روی گزینه Cellular گزینه Cellular Data Network را پیدا نکردید احتمالا باید در وسط صفحه هر دو سیم کارت فعال خود روی گوشی را ببینید، شما در این مرحله باید بروی سیم کارتی که بسته اینترنت دارد کلیک کنید و در صفحه بعدی در وسط صفحه گزینهCellular Date Network را مشاهده خواهید کرد و با کلیک بر روی آن به صفحه تنظیمات اپراتور خود خواهید رفت.


توجه: فعال سازی هات اسپات در گوشی‌های دو سیم کارت و در سیستم عامل جدید منتشر شده‌ی اپل یعنی ios15 نیز به همین شکل است. 

 


تنظیمات هات اسپات آیفون

1. پس از انجام مراحل بالا یک بار Settings خود را ببندید و دوباره آن را باز کنید خواهید دید که گزینه Personal Hotspot به گزینه‌های تنظیمات اضافه شده است.

آموزش فعال کردن هات اسپات در آیفون - تنظیمات گوشی آیفون

 

2. با وارد شدن به Personal Hotspot به بخش Wifi Password بروید. حتما توجه داشته باشید که برای اینترنت خود رمز تعیین کنید.

3. پس از تعیین رمز به منوی قبلی بازگشته و تیک Presonal Hotspot را فعال کنید.

آموزش فعال کردن هات اسپات در آیفون - Personal Hotspot

 

نکته مهم در فعال سازی هات اسپات آیفون

نکته قابل توجه در زمان به اشتراک گذاشتن اینترنت آیفون این است که گوشی مورد نظر زمانی به نت آیفون متصل میشود که شما بعد از فعال کردن تیک سبز هات اسپات باید در صفحه هات اسپات در تنظیمات بمانید و هر زمان که در بالای صفحه یک نوار آبی نمایان شد مانند تصویر زیر آن لحظه نت گوشی آیفون به مقصد متصل شده است.

 

فعال کردن هات اسپات آیفون - Personal Hotspot

اگر به دنبال

  • فعال کردن هات اسپات در آیفون 11
  • فعال کردن هات اسپات در آیفون iOS 16
  • فعال کردن هات اسپات در آیفون 12
  • فعال کردن هات اسپات در آیفون 14
  • فعال سازی هات اسپات در آیفون 13 پرو مکس

هستید، تمامی دستگاه‌های یاد شده به همین روش ذکر شده در بالا می‌توانید هات اسپات را فعال کنید.

 

مشکل در هات اسپات آیفون

اگر تمامی تنظیماتی که در پست اشاره شد را انجام دادید و همچنان با هات اسپات آیفون خود و یا نحوه اتصال هات اسپات آیفون به لپ تاپ و یا هر دستگاه دیگری مشکل داشتید ، برای رفع این مشکل ابتدا هم گوشی و هم دستگاه دیگری مانند لپ تاپ را خاموش و سپس روشن کرده و دوباره امتحان کنید . اگر مشکل برطرف نشد از طریق ریست آیفون، گزینه “Reset network setting” را انتخاب کنید؛ آیفون خود را ریست کنید و نگران اطلاعات خود نباشید زیرا مشکلی پیش نمی‌آید . پس از انجام این کار، دوباره مراحل تنظیم هات اسپات را طبق پست دوباره انجام داده و هات اسپات کردن آیفون خود را شروع کنید. در صورتی که باز هم مشکل برطرف نشد، سعی کنید با دستگاه دیگری به گوشی آیفون خود متصل شوید . در صورتی که دستگاه دیگر متصل شد، پس از سلامت آیفون و تنظیمات هات اسپات آیفون مطمئن می‌شوید و ایراد را باید در دستگاه دوم ( لپ تاپ ، تبلت ، گوشی موبایل و … ) جستجو کنید اما اگر باز هم مشکل برطرف نشد و دستگاه دوم هم به گوشی آیفون متصل نشد، بهترین راه پیشنهادی ما به شما ابتدا آپدیت دستگاه و سپس ریستور کامل آیفون از طریق لپ تاپ است ( توجه کنید که در این مورد اگر اطلاعات اهمیت دارد ، باید از آیفون بک آپ اطلاعاتی تهیه شود ).

چنانچه پس از با موفقیت طی کردن تمامی مراحل باز هم مشکل رفع نشد ، که البته احتمالش بسیار کم است ، می توانید از طریق شماره تلفن ( 09166324200 ) با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید .

بیشتر بخوانید:

سوالات متداول

هات اسپات ایفون ۱۲ هم مثل تمام ایفون های دیگر به صورت پیش فرض در تنظیمات نیست و شما باید با معرفی کردن اپراتور به دستگاه از طریق تنظیمات گزینه هات اسپات را فعال کنید
هات اسپات هم به مانند وای فای و بلوتوث دارای برد مسافتی مشخصی است که این موضوع میتواند باعث خاموش شدن هات اسپات ایفون شود همچنین هر گونه اختلال سخت افزاری در ایسی وای فای هم میتواند باعث این اتفاق باشدو حتی استفاده کردن همزمان از nfc یا قابلیت air drop هم میتواند منجر به خاموش شدن هات اسپات شود
برای این کار ابتدا از طریق پست گزینه هات اسپات را در تنظیمات ایفون بیاورید سپس به صفحه هات اسپات ایفون بروید گزینه فعال کردن هات اسپات را انتخاب کنید در همان صفحه بمانید حالا از طریق لپ تاب وای فای خود را روشن کنید روی اسم وای فای ایفون خود کلیک کنید رمز هات اسپات را بزنید و منتظر اتصال باشید
با در نظر گرفتن تک سیم یا دو سیم کارت بودن ایفون خود و با توجه به متن پست اپل سنتر میتوانید به راحتی هات اسپات خود را فعال کنید
بله! می‌توانید هات اسپات آیفون را از طریق تنظیمات برای سایر دستگاه‌ها فعال کنید.
برای تنظیم یک هات اسپات شخصی در iPhone یا iPad خود (Wi-Fi + Cellular)، به Settings > Personal Hotspot بروید و آن را روشن کنید (اگر Personal Hotspot را در تنظیمات نمی بینید، روی Cellular > Personal Hotspot ضربه بزنید). رمز عبور وای فای را یادداشت کنید.
موارد زیر را بررسی کنید:<ul><li>ریستارت دستگاه</li><li>تاریخ و ساعت را در تلفن بررسی کنید./li><li>SSID Wi-Fi متصل به تلفن خود را Forget کنید</li><li>بین تنظیمات IP سوئیچ کنید</li><li>از تنظیمات IP صحیح استفاده کنید</li></ul>

30 دیدگاه

  • مهران

    مهران

    20 مرداد 1400 ساعت 02:22
    وقت بخیر یه سوال داشتم من گوشیه ایفون ۱۱ دارم ولی برای فعال کردن هات اسپات گوشی ایفون مشکل دارم و گزینه سلولار نتورک رو طبق چیزی که زدین نمیبینم
  • مهران

    مهران

    20 مرداد 1400 ساعت 02:23
    این مورد رو یادم رفت ایفون دو سیمکارت دارم و مشکل فعالسازی هات اسپات رو دارم
    • پویا جوکار

      پویا جوکار

      25 مرداد 1400 ساعت 19:44
      برای ایفون های دو سیمکارت هم به زودی اموزش رو همینجا قرار میدیم
  • abolfazl

    abolfazl

    25 مهر 1400 ساعت 19:12
    کی شد و هات اسپاتش فعال شد اما برای سیم کارت دوم میخوام فعال کنم نمیشه
    • پویا جوکار

      پویا جوکار

      16 آبان 1400 ساعت 05:53
      برای هر دو سیم کارت همزمان فعال نمیشه
  • marzi motalebi

    marzi motalebi

    27 آذر 1400 ساعت 11:33
    توضیحاتتون عالی و ساده ممنون
  • مهران

    مهران

    14 دی 1400 ساعت 02:09
    بسیار عالی. ممنونیم!
  • امل

    امل

    25 دی 1400 ساعت 20:39
    ممنون خیلی عالی بود✌️👏🏻
    • پویا جوکار

      پویا جوکار

      05 بهمن 1400 ساعت 02:31
      مرسی از شما و باعث افتخاره که از ما راضی باشید.
  • مجید

    مجید

    19 اسفند 1400 ساعت 19:50
    سپاس.عالی بود.
    • پویا جوکار

      پویا جوکار

      22 اسفند 1400 ساعت 18:41
      باعث افتخاره که این مطلب مفید واقع شده است.
  • پری ناز

    پری ناز

    29 اسفند 1400 ساعت 12:43
    عالی ممنونم ازتون
    • پویا جوکار

      پویا جوکار

      02 فروردین 1401 ساعت 19:57
      باعث افتخاره که راضی هستید از تیم ما.
  • Maryam

    Maryam

    07 فروردین 1401 ساعت 01:58
    سلام خسته نباشید ببخشید واسه ایفون ۷هم همین مراحل رو باید امتحان کنم
    • پویا جوکار

      پویا جوکار

      19 فروردین 1401 ساعت 20:28
      سلام عزیز بله برای تمامی مدل های آیفون این مراحل صدق میکند.
  • محمد از تهران

    محمد از تهران

    10 فروردین 1401 ساعت 10:52
    ممنون بسیار عالی
    • پویا جوکار

      پویا جوکار

      19 فروردین 1401 ساعت 20:28
      باعث افتخاره که مفید واقع شد دوست عزیز .
  • sara

    sara

    15 فروردین 1401 ساعت 19:20
    عالی بود
    • پویا جوکار

      پویا جوکار

      19 فروردین 1401 ساعت 20:32
      شاد و پیروز باشید
  • پروانه جوکار

    پروانه جوکار

    23 فروردین 1401 ساعت 11:46
    عالی بود ممنونم هات اسپات درست شد .در صورتیکه به یک مغازه تعمیراتی نشونش دادم گفتن ضربه خورده و درست نمیشه!
    • پویا جوکار

      پویا جوکار

      24 فروردین 1401 ساعت 12:58
      متاسفانه این اتفاقا به دلیل نداشتن اطلاعات کافی بعضی اوقات رخ میدهد. خوشحالیم که این مطلب برای شما مفید واقع شده دوست عزیز
  • Jafar

    Jafar

    31 فروردین 1401 ساعت 01:13
    مرسی از راهنمایی شما عالی بود کارم راه افتاد
    • پویا جوکار

      پویا جوکار

      08 اردیبهشت 1401 ساعت 22:19
      باعث خوشحالی ماست که مفید واقع شده مطلب
  • Mersana

    Mersana

    21 اردیبهشت 1401 ساعت 13:59
    گوشی من دوسیمکارتس ایفون ۱۳ پرو ولی personal hotspot نداره و کلا نوشته off هستش
    • پویا جوکار

      پویا جوکار

      22 اردیبهشت 1401 ساعت 17:52
      سلام دوست عزیز برای گوشی های دو سیمکارت میبایست به تنظیمات دستگاه بروید و در آن قسمت به قسمت تنظیمات سیم کارت و دیتا و برای فعال سازی هات اسپات آیفون به صورت جداگانه برای هر کدام از سیم کارت‌ها، نقاط اتصالی که در مطلب گفته شده را تنظیم کنید. قبل از انجام عملیات فعال سازی در مطلب سر برگ "فعال سازی هات اسپات برای آیفون 2 سیمکارت" را مطالعه نمایید
  • امیر

    امیر

    25 اردیبهشت 1401 ساعت 18:30
    ببخشید زمانی که خط آنتن اینترنت همراه من یکی هست هات اسپات وصل نمیشه این عادیه؟
    • پویا جوکار

      پویا جوکار

      28 اردیبهشت 1401 ساعت 22:08
      دوست عزیز متوجه منظورتون نشدم، خط همراه یکی میباشد یعنی از چه خطی دارید استفاده میکنید؟؟؟؟در صورتی که مطالب داخل سایت را مطالعه کنید با دقت، نباید مشکلی در فعال سازی هات اسپات برای آیفون خود داشته باشید.در صورتی که باز هم مشکلی داشتید با همکاران بنده در قسمت تماس با ما ارتباط برقرار کنید.
  • Marzieh Yousefi

    Marzieh Yousefi

    25 اردیبهشت 1401 ساعت 23:43
    مختصر مفید بود فیلم ممنون
    • پویا جوکار

      پویا جوکار

      28 اردیبهشت 1401 ساعت 22:05
      خواهش میکنم دوست عزیز. امیدوارم در آینده هم از ما راضی باشید
  • فاطیما فلاح

    فاطیما فلاح

    28 اردیبهشت 1401 ساعت 13:09
    خیلی خوب آموزش دادید ممنونم
    • پویا جوکار

      پویا جوکار

      28 اردیبهشت 1401 ساعت 22:05
      باعث افتخاره که مفید واقع شده دوست من
  • ندا

    ندا

    12 خرداد 1401 ساعت 03:04
    سلام چرا عاتسپاتم به لبتاب وصل نميشه
  • هما

    هما

    12 خرداد 1401 ساعت 11:11
    بسیار ممنون و سپاسگزارم مطالب آموزشی مفید بود و مشکل من حل شد
  • رضا

    رضا

    15 شهریور 1401 ساعت 17:14
    سلام خسته نباشید. لطفا نحوه فعال كردن هات اسپات در آيفون 11 ایرانسل را هم آموزش بدید ممنون
    • پویا جوکار

      پویا جوکار

      15 شهریور 1401 ساعت 17:25
      ممنونم چشم!
  • farideh

    farideh

    15 شهریور 1401 ساعت 17:15
    سلام. ممنون از پست خوبتون در ارتباط با hotspot iphone. اگه میشه فعال سازی هات اسپات آیفون ۱۱ همراه اول رو هم آموزش بدید ممنون
    • پویا جوکار

      پویا جوکار

      15 شهریور 1401 ساعت 17:25
      چشم حتما
  • الهام

    الهام

    15 شهریور 1401 ساعت 17:54
    سلام. من با مشکل limited access در هات اسپات آیفون برخورد کردم. چطور میتونم حلش کنم؟
  • love

    love

    15 شهریور 1401 ساعت 17:57
    سلام خسته نباشید. هات اسپات آیفون 7 پلاس و هات اسپات ایفون ۱۳ پرومکس رو هم توضیح بدید ممنونم
  • raha

    raha

    15 شهریور 1401 ساعت 17:57
    سلام. امکان فعالسازی هات اسپات آیفون با بلوتوث هم هست؟
  • احسان

    احسان

    15 شهریور 1401 ساعت 17:58
    سلام. چطور میتونم هات اسپات ایفون به تلویزیون وصل کنم؟
  • احسان

    احسان

    15 شهریور 1401 ساعت 17:59
    سلام ممنون از پست خوبتون. اگه میشه به صورت جداگونه برای خط های مختلف بگید. منظورم:هات اسپات ایفون خط ایرانسلهات اسپات ایفون خط همراه اولهات اسپات ایفون خط رایتل
    • پویا جوکار

      پویا جوکار

      15 شهریور 1401 ساعت 18:00
      سلام. توی پست این موارد رو دقیقا در جایی که نیازه توضیح دادیم.
  • الهام

    الهام

    15 شهریور 1401 ساعت 18:06
    سلام. عالی نحوه فعال كردن هات اسپات در آيفون 12 دو سیم کارت رو به خوبی انجام دادم. ممنون
  • مریم

    مریم

    28 بهمن 1401 ساعت 18:54
    برای ایفون ۱۳ که بخش cellular و personal hot spot نداره چیکار کنیم ؟
  • مریم

    مریم

    28 بهمن 1401 ساعت 18:54
    برای ایفون ۱۳ که بخش cellular و personal hot spot نداره چیکار کنیم ؟
  • نیلوفی

    نیلوفی

    23 فروردین 1402 ساعت 10:31
    ممنونم استفاده کردم

ارسال یک دیدگاه

دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید.