با 9 قابلیت جدید iOS 14 آشنا شوید | معرفی ویژگی های جدید آی او اس 14

با 9 قابلیت جدید iOS 14 آشنا شوید | معرفی ویژگی های جدید آی او اس 14

بدون شک iOS 14 (آی او اس 14) را می‌توان یکی از مهم ترین بروزرسانی های منتشر شده برای سیستم عامل اپل دانست؛ چرا که ویژگی ها و قابلیت های جدید آن کاملا جدید به نظر می‌رسد. در این نسخه با یک رابط کاربری جدید (User Interface) مواجه خواهیم شد و همچنین با بهبود تجربه کاربری (User Experience) هر آنچه که در لحظه نیاز دارید، به راحتی در دسترس است. اپل با معرفی آی او اس 14 از امکاناتی رونمایی کرده است که کار با آن را بیشتر از قبل لذت بخش کرده است؛ چه از لحاظ امنیتی و چه از لحاظ رابط کاربرپسند. با ما همراه باشید تا با 9 قابلیت و ویژگی iOS 14 آشنا شده و آن‌ها را نقد و بررسی نماییم. با اپل سنتر همراه باشید.

محصولات:
اپل واچ سری ۵

 

1- App Library:

یکی از قابلیت هایی که به iOS 14 اضافه شده App Library نام دارد. در آخرین صفحه هوم اسکرین قرار داده شده است که با آن می توانید اپلیکیشن ها را دسته بندی کنید. این برنامه به خوبی سازمان دهی و ساده سازی شده و نحوه دسترسی به برنامه ها را به صورت خودکار ارائه می‌دهد. همچنین برنامه های مرتبط را در کنار هم و پوشه های خاص خود نگهداری می‌کند.

بیشتر بخوانید:
برنامه سلامتی اپل واچ
تغییر زنگ ایفون
 

ویژگی App Library در iOS 14

2- مخفی کردن هوم اسکرین و برنامه ها:

با این قابلیت می‌توانید با دسترسی سریع اپ ها و هوم اسکرین خود را مخفی کنید. با مخفی کردن هوم اسکرین های خود دسترسی سریع تری به App Library خود داشته باشید.

 

مخفی کردن هوم اسکرین و برنامه ها در آی او اس 14

 

3- ویجت ها و ابزارک ها:

شما برنامه های آیفون را همیشه به شکل مربع می بینید که گاهی اوقات اعلان هایی از گوشه بالا سمت راست ظاهر می‌شوند. این تمام اطلاعاتی است که دارید. ویجت ها برای نشان دادن جزئیات بیشتر در یک نگاه طراحی شده اند. ویجت های  iOS اپل در سه اندازه در دسترس هستند که به ترتیب کوچک (فضای چهار اپ)، متوسط (فضای هشت اپ) و بزرگ (فضای شانزده اپ) که نیمی از هوم اسکرین را اشغال می‌کند هستند. ویجت ها می‌توانند نشان دهنده آب و هوا، اخبار، ایمیل، دفترچه یاداشت و... باشند. در ضمن شما میتوانید به جای یک اپ از ویجت آن استفاده کنید.

 

تغییرات در تماس ورودی:

یکی از مشکلات کاربران آیفون در زمان دریافت تماس بود. فرض کنید با گوشی آیفون خود در حال بازی کردن هستید که تماسی را دریافت می‌کنید. صفحه نمایش تماس دریافتی کل صفحه را می‌گیرد و ادامه بازی متوقف می‌شود. اگر شما تمایلی به پاسخ دادن آن تماس نباشید، باید منتظر بمانید تا تماس قطع شود اما در آخرین نسخه iOS دیگر این چنین نیست و تماس را به صورت یک اعلان دریافت خواهید کرد و می‌توانید بدون مشکل و در صورت عدم تمایل به پاسخ، به بازی خود ادامه دهید. برای رد کردن اعلان تماس از روی صفحه نمایش کافیست آن را به بالا بکشید. در این حالت تماس قطع نمی‌شود و فقط از روی صفحه محو می‌شود تا مزاحم کار شما نباشد. اگر هم می‌خواهید که اعلان تماس تمام صفحه نمایش را شامل شود، کافیست روی آن ضربه بزنید یا  اینکه آن را به سمت پایین بکشید تا از دیگر گزینه های تماس استفاده کنید.

تغییرات در تماس ورودی آی او اس 14

5- تصویر در تصویر:

یکی از قابلیت های iOS 14 که در آیپد ها وجود داشت، گزینه تصویر در تصویر است. اگر شما در حال مشاهده ویدیو و یا برقراری ویدیو کال باشید، می‌توانید تصویر را کوچک کرده و همزمان به کارهای دیگر بپردازید.

قابلیت آی او اس 14

6- انتقال تصویر به کنار پنجره صفحه نمایش:

وقتی ویدیویی را کوچک می‌کنید، بخشی از صفحه نمایش را اشغال میکند اما در مواقعی شما به تمام صفحه نمایش نیاز پیدا میکنید. در اینجا می‌توانید با کشیدن ویدیو به کنار پنجره، تمام صفحه نمایش را در اختیار داشته باشید. درست است که تصویر ویدیو را ندارید اما با این کار صدای آن پخش میشود و در کنار پنجره صفحه نمایش یک فلش ظاهر می‌شود که هر موقع خواستید ویدیو را برگردانید.

نتقال تصویر به کنار پنجره صفحه نمایش در آیفون

7- امکان پین کردن پیام:

در نسخه iOS 14 تغییراتی در اپلیکیشن Messages صورت گرفته است که مهمترین و کاربردی ترین آن پین کردن گفتوگوها است. گفتوگوهایی که با آن‌ها ارتباط بیشتری دارید و می‌خواهید همیشه به راحت ترین شکل ممکن به آن‌ها دسترسی داشته باشید. با این کار گفتوگوهایی که پین می‌کنید، به شکل یک حباب بزرگ در بالای اپ Messages قرار میگیرند.

تعداد گفتوگوهایی که میتوانید پین کنید نمیتواند بیشتر از 9 گفتگو باشد.

پین کردن پیام در آیفون

8- بهبود حریم خصوصی:

احتمالا شما در نوار بالا در شکاف سمت راست نمایشگر خود نشانک جدیدی را مشاهده کرده اید و برای شما سوال باشد که این شاخص چه کاربردی دارد. این نشانک به شکل نقطه کوچک در بالای آیکن سیگنال گوشی شما ظاهر میشود که به رنگ های سبز و نارنجی است. این نمادها برای حفظ بهتر حریم شخصی شما است که اپلیکیشن ها و سایت هایی که قصد سو استفاده از گوشی شما را دارند، شناسایی کنید.

نقطه نارنجی رنگ:

در واقع نقطه نارنجی رنگ نشان دهنده آن است که میکروفون آیفون شما در حال استفاده است. وقتی شما در حال ضبط صدا یا پیام صوتی هستید، نقطه نارنجی رنگ روشن می‌شود. در مواقعی شما وارد یک سایت و یا یک اپلیکیشن می‌شوید و از میکروفون خود اصلا استفاده نمی‌کنید. اگر نقطه نارنجی رنگ روشن شود، بدان معنا است که این اپلیکیشن یا وب سایت بدون اجازه شما از میکروفون استفاده می‌کند.ios14

نقطه سبز رنگ:

نقطه سبز رنگ نشان دهنده این است که دوربین گوشی شما در حال استفاده است. در این مورد وقتی شما دارید از دوربین  استفاده می‌کنید، این نقطه سبز می‌شود. همانند نقطه نارنجی رنگ، شما میتوانید وب سایت ها و اپلیکیشن هایی که بدون اجازه شما می‌خواهند از دوربین شما استفاده کنند را شناسایی کنید و دسترسی به دوربین را قطع کنید.

ios14

نوار وضعیت:

در مواقعی نقطه های سبز و نارنجی رنگ روشن می‌شوند اما شما نمی‌توانید تشخیص دهید کدام نرم افزار از دستگاه شما در حال استفاده است. کافیست نوار وضعیت را پایین بکشید و در بالای نوار وضعیت برنامه ایی که از دوربین یا میکروفون شما استفاده کرده اند را مشاهده کنید.

ios14

9- مترجم iOS:

یکی دیگر از قابلیت هایی که اضافه شده، برنامه ترجمه آیفون است. این برنامه برای یادگیری زبان های دیگر بسیار مفید است اما یک کاربرد دیگر  آن برای مکالمه با شخصی که به زبان دیگر صحبت می‌کند، بسیار کاربردی است. این برنامه دارای یک رابط کاربری ساده و آسان است که شما می‌توانید گزینه هایی را برای تایپ کردن (چسباندن) یا صحبت کردن جملات را ترجمه کنید. برای ترجمه های صوتی روی میکروفون بزنید تا به زبان مقصد ترجمه شود.

مترجم iOS 14

1 دیدگاه

  • Jessicascoow

    Jessicascoow

    07 مرداد 1400 ساعت 21:58
    <a href=https://bit.ly/spinspeen>Free Trial</a>, Spin articles like never before, works like magic for SEO campaigns!

ارسال یک دیدگاه

دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید.