حل مشکل کم شدن صدا، خش خش کردن و کار نکردن اسپیکر آیفون

حل مشکل کم شدن صدا، خش خش کردن و کار نکردن اسپیکر آیفون

در گوشی‌های آیفون شرکت اپل از قطعات بسیار با کیفیتی استفاده شده و خرابی بسیار کمی را دارند. اسپیکرهای گوشی آیفون جزء آن دسته از قطعات هستند که خیلی کم پیش می‌آید که دچار خرابی شوند. در گوشی‌های آیفون دو اسپیکر کار گذاشته شده است؛ یکی اسپیکر اصلی گوشی است که به آن کپسول صدا گفته می‌شود و در پایین گوشی قرار دارد و دیگری اسپیکر صدای مکالمه است که در بالای گوشی کنار دوربین سلفی قرار گرفته است. معمولا شروع خرابی اسپیکر گوشی آیفون با کم شدن صدا و یا قطعی کامل صدای اسپیکر آیفون شروع می‌شود که در این مرحله احتمالا اسپیکر معیوب شده است اما در مواقعی که صدای اسپیکر مکالمه و اسپیکر اصلی گوشی اپل بسیار کم است یا کیفیت آن بسیار پایین‌تر از حد معمول شده است، باید حتما گوشی از نظر فیزیکی، نرم افزاری و سخت افزاری مورد بررسی قرار گیرد. در این مطلب به شما نحوه بررسی اسپیکر گوشی آیفون خود را هنگام کم شدن یا نرسیدن صدای گوشی موبایل آموزش می‌دهیم. همچنین اگر قصد تعمیر گوشی خود را دارید، می‌توانید اینجا کلیک کنید و پس از پر شدنفرم تعمیر اپل سنتر آبادان، کارشناس های ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت. با اپل سنتر مرکز آبادان همراه باشید.

دلیل کم شدن صدای گوشی مکالمه آیفون

بررسی کم شدن صدای اسپیکر آیفون 

اگر اسپیکر مکالمه یا اسپیکر اصلی گوشی آیفون شما صدای بسیار پایینی دارد، باید آن را مورد بررسی قرار دهید. همچنین اگر میخواهید درصد خرابی اسپیکر گوشی آیفون شما بسیار پایین بیاید، صدای آن را تا آخرین درجه زیاد نکنید. چون یکی از دلایل ضعیف شدن صدای اسپیکر بالا بردن صدای گوشی تا آخر است که به مرور زمان صدای دستگاه را تضعیف خواهد کرد.

1. بررسی نرم افزاری اسپیکر آیفون

بعد از ضعیف شدن صدای اسپیکر گوشی آیفون، اولین کار بررسی نرم افزاری گوشی می‌باشد. بررسی نرم افزاری به شکل‌های مختلفی صورت می‌گیرد که در پایین چند نمونه از آن‌ها را توضیح میدهیم.

  • بررسی آپدیت گوشی آیفون: اگر صدای اسپیکر گوشی آیفون کم شد، حتما آپدیت آن را بررسی کنید. زیرا وقتی شرکت اپل آپدیت جدیدی را رونمایی می‌کند گاهی اوقات در آپدیت‌های قبلی مشکلات نرم افزاری به وجود می‌آید که با آپدیت گوشی آیفون به آخرین نسخه iOS به احتمال زیاد این طور مشکل‌ها برطرف می‌شود.
  • ریستور کردن گوشی آیفون: اگر گوشی آیفون به آخرین نسخه iOS آپدیت شد و صدای اسپیکر مکالمه یا اسپیکر اصلی بسیار پایین‌تر از حد معمول بود، راه حل بعدی قبل از بردن گوشی به تعمیرگاه موبایل، ریستور کردن گوشی می‌باشد و اگر مشکل نرم افزاری باشد باید برطرف شود.

حل مشکل ضعیف بودن صدای آیفون

2. بررسی ظاهری اسپیکر آیفون

در بسیاری از موارد مشکل ضعیف بودن صدای اسپیکرهای گوشی‌های اپل از جرم گرفتن یا نفوذ رطوبت از منافذ اسپیکرها می‌باشد. تمیز کردن این منافذ توسط تعمیر کاران متخصص با سرویس اساسی از داخل انجام می‌شود و مشکل کم بودن صدای اسپیکرها برطرف می‌شود. در پایین به چند نمونه از این موارد اشاره میکنیم.


بیشتر بخوانید:
حذف اپل ایدی
 

1. نفوذ مایعات یا رطوبت به منافذ اسپیکر:

گاهی اوقات خصوصا در مناطق گرمسیر وقتی با گوشی آیفون خود به مدت طولانی مکالمه کنید، گوشی شما تعریق می‌کند و رطوبت ناشی از آن وارد اسپیکر مکالمه گوشی آیفون شما می‌شود و به مرور زمان دچار رسوب گرفتگی می‌شود و احتمال کم شدن صدای اسپیکر مکالمه بالا می‌رود.

همچنین اگر با دست‌های نمناک یا خیس گوشی خود را لمس می‌کنید، با این کار رطوبت یا مایعات وارد منافذ اسپیکرهای گوشی آیفون می‌شود و به مرور برای صدای بلندگو مشکل ساز می‌شود. تا جایی که امکان دارد سعی کنید با دست‌های خیس گوشی خود را لمس نکنید.

محصولات:
قاب سیلیکونی زیر بسته ایفون

 

2. جرم گرفتن اسپیکر گوشی آیفون:

بیشتر اوقات اسپیکرهای مکالمه و اسپیکر اصلی توسط ریزگرد هایی مانند گرد و غبار، پرزهای لباس، براده آهن، خاک اره کثیف می‌شوند و کیفیت و حجم صدای اسپیکرهای گوشی آیفون بسیار پایین می‌آید. بهترین کار برای پاک کردن این کثیفی‌ها از توری اسپیکر گوشی آیفون، سرویس کامل توسط تعمیرکاران متخصص است که گوشی را باز می‌کنند و از داخل آن را کاملا تمیز می‌کنند. چون اگر از روی گوشی این کثیفی‌ها را پاک کنیم، ممکن است بیشتر انباشته شوند و مشکل صدای اسپیکر حاد تر شود. به همین دلیل است که توصیه میکنیم به هیچ وجه این کار را در خانه و توسط الکل و مسواک و مواردی از این قبیل انجام ندهید.
به این نکته هم دقت کنید که اگر مشکل از کثیف شدن توری اسپیکر باشد، صدا متناسب با میزان جرم کم می‌شود اما از شفافیت صدا کاسته نمی‌شود. پس اگر مشکل اسپیکر شما از خش خش یا شفافیت صدا است، احتمالا ایراد از چیز دیگری است و ارتباطی با جرم گرفتگی ندارد.

 

3. اختلال سخت افزاری اسپیکر گوشی آیفون:

معمولا وقتی اشخاص از گوشی خود استفاده می‌کنند، به هر صورت ممکن است ضرباتی چه سطحی و چه محکم به آن وارد شود. این ضربات ممکن است به سخت افزار گوشی آیفون آسیب وارد کند. اگر مشکل صدای اسپیکر گوشی آیفون سخت افزاری باشد، می‌تواند از لق شدن فلت اسپیکر باشد یا اینکه اتصالی در IC صدا به وجود آمده باشد و موجب ضعیف شدن صدای اسپیکر گوشی آیفون شود.

جرم گیری اسپیکر گوشی آیفون

قطع شدن صدای مکالمه گوشی آیفون

دلیل قطع شدن صدای اسپیکرهای گوشی آیفون به احتمال زیاد مشکل سخت افزاری است و با مراجعه به تعمیرکاران متخصص گوشی‌های آیفون اپل و عیب یابی آن‌ها به راحتی می‌توان مشکلات قطعی صدای اسپیکرها را حل کرد. معمولا هزینه‌ی تعمیر اسپیکرهای گوشی آیفون نسبت به دیگر قطعات مانند آی سی صدا کمتر است. نمونه‌های خرابی اسپیکر گوشی آیفون اپل:

  • 1. خراب شدن IC صدا
  • 2. پارگی فلت اسپیکر گوشی آیفون 
  • 3. خرابی کپسول اسپیکر یا اسپیکر مکالمه گوشی آیفون اپل

حل ایراد قطع شدن صدای مکالمه گوشی آیفون


حافظه پنهان (Other) چیست؟

 

جمع بندی

با توجه به توضیحات بالا متوجه شدیم که دلایل کم شدن صدای اسپیکر گوشی‌های آیفون اپل عموما به سه دسته تقسیم می‌شود: 

1. جرم گرفتگی توری اسپیکر که با سرویس توسط تعمیرکاران گوشی و‌ با باز کردن موبایل انجام می‌شود و کمترین هزینه را در بر خواهد داشت.

2. خرابی قطعه اسپیکر آیفون که با تعویض توسط تعمیرکاران متخصص انجام می‌شود و از نظر هزینه یک مقدار از سرویس اسپیکر بالاتر است.

3. خرابی IC صدا گوشی‌های آیفون که این مورد هم توسط تعمیرکاران متخصص انجام می‌شود و بالاترین هزینه را در بین مدل‌های خرابی اسپیکر آیفون را داراست.

0 دیدگاه

ارسال یک دیدگاه

دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید.