آموزش خالی کردن حافظه پر شده در گوشی آیفون

آموزش خالی کردن حافظه پر شده در گوشی آیفون

گوشی‌های آیفون اپل جزء آن دسته از گوشی‌هایی هستند که از مموری کارت پشتیبانی نمی‌کنند. در آیفون‌هایی که حافظه داخلی آن‌ها پایین تر است، بعد از مدتی  دچار کمبود حافظه می‌شوند و برای دانلود یا اضافه کردن فایل‌های جدید به گوشی آیفون با پیام پر شدن حافظه روبه‌رو می‌شوید و باید حافظه آیفون خود را خالی کنید. بخش زیادی از حافظه گوشی شامل فیلم، عکس و آهنگ‌ها می‌شود اما در بیشتر مواقع با حذف این فایل‌ها مقدار زیادی از حافظه همچنان پر می‌باشد و برای دسترسی به این حجم و خالی کردن حافظه آیفون باید به حافظه پنهان (Other) گوشی آیفون مراجعه کنید. البته برای جلوگیری از پر شدن حافظه گوشی آیفون راه‌های زیادی وجود دارد اما در این پست طریقه خالی کردن حافظه گوشی آیفون از طریق حافظه پنهان (Other) را به شما آموزش می‌دهیم. با گالری موبایل و مرکز تعمیرات اپل آبادان همراه باشید.

آموزش خالی کردن حافظه آیفون و آیپد

حافظه پنهان (Other) چیست؟

شاید از خودتان بپرسید که حافظه پنهان (Other) چیست؟ در اینجا ابتدا قصد داریم به بررسی و معرفی بخش های حافظه گوشی بپردازیم.

فایل‌هایی که حافظه گوشی را اشغال می‌کنند و دو دسته می‌باشند:

1. فایل‌های قابل دسترس: هنگامی که با هشدار کمبود حافظه گوشی مواجه می‌شوید، اولین کاری که باید انجام دهید فایل‌های قابل دسترس نظیر عکس‌ها، فیلم‌ها و آهنگ‌هایی که اهمیت زیادی ندارند را حذف کنید اما در بیشتر مواقع با حذف این فایل‌ها همچنان بخش عمده‌ای از حافظه پر است و این بخش شامل فایل‌هایی است که برای دسترسی به آن‌ها و پاک کردن حافظه سیستم آیفون خود باید به حافظه پنهان (Other) مراجعه کنید.

 

بیشتر بخوانید:
تغییر آهنگ زنگ آیفون

2. فایل‌های حافظه پنهان (Other): در هوم اسکرین گوشی مقدار حجم برنامه‌ها را نشان نمی‌دهد و برای مشاهده حجم این برنامه‌ها باید به حافظه پنهان مراجعه کنید. وقتی که برنامه‌ای را نصب می‌کنید به جزء مقدار حجمی که خود برنامه اشغال می‌کند، ممکن است برنامه هایی نظیر پیام رسان‌ها (واتساپ، تلگرام، اینستاگرام و...) حجم بسیار زیادی دیتا را ذخیره می‌کنند که باعث پر شدن حافظه گوشی می‌شوند. برای پاک کردن حافظه پنهان آیفون باید به قسمت تنظیمات بروید و در بخش Other برنامه‌هایی که حافظه زیادی را اشغال کرده‌اند را شناسایی و اقدام به حذف آن‌ها کنید.

بیشتر بخوانید:
کالیبره باتری ایفون

 

طریقه دسترسی به حافظه پنهان (Other) گوشی آیفون

برای دسترسی به حافظه پنهان (Other) گوشی آیفون مراحل زیر را طی کنید:

1. به بخش تنظیمات (Settings) گوشی آیفون خود مراجعه کنید.

2. بر روی گزینه General تپ کنید.

دسترسی به حافظه پنهان (Other) گوشی‌ - تصویر شماره 1

3. سپس گزینه iPhone Storage را انتخاب کنید.

دسترسی به حافظه پنهان (Other) گوشی‌ - تصویر شماره 2

پاک کردن حافظه پنهان (Other) گوشی آیفون

وقتی که مراحل بالا را طی کنید، تمامی اپلیکیشن‌های گوشی آیفون خود را مشاهده می‌کنید و حجم هر کدام از برنامه‌ها روبه روی آن قرار دارد. برای مشاهده مجزا حجم خود برنامه و دیتای آن کافیست بر روی برنامه تپ کنید. سپس با صفحه ای مشابه تصویر پایین مواجه خواهید شد:

پاک کردن حافظه پنهان (Other) گوشی آیفون - تصویر شماره 2

آزادسازی حافظه از فایل های غیر ضروری:

1.حذف دیتای برنامه ‌ها: برای رفع مشکل کمبود حافظه گوشی آیفون اول برنامه‌هایی که بیشترین حجم را دارند، انتخاب کنید و اگر حجم دیتای آن‌ها زیاد بود، اقدام به حذف دیتا‌ی برنامه کنید. به عنوان مثال برنامه رادیو جوان را نصب کرده‌اید. به غیر از حجمی که برنامه دارد آهنگ‌هایی که در این برنامه ذخیره کرده‌اید نیز بخش زیادی از حافظه گوشی را اشغال می‌کند. برای خالی کردن حافظه آیفون باید این دیتاها را پاک کنید. کافیست برنامه رادیو جوان را باز کنید و موزیک‌های خود را پاک کنید و به صورت آنلاین موزیک گوش دهید. برای حذف دیتای برنامه‌های پیامرسان نیز کافیست هر گفت و گو را باز کنید و فایل‌های ارسالی را پاک کنید.

 

2. نصب دوباره اپلیکیشن ها: یک راه دیگر برای سبک کردن حافظه آیفون کافیست برنامه‌هایی که دیتای آن‌ها حجم زیادی را اشغال کرده اند را حذف کنید و دوباره نصب کنید. با این کار به طور کامل دیتای برنامه حذف می‌شود.

 

3. حذف برنامه‌های غیر کاربردی: اگر برنامه‌ای در گوشی شما وجود دارد که از آن استفاده نمی‌کنید حتما آن را حذف کنید. برای این کار کافیست بر روی برنامه مورد نظر تپ کنید و گزینه Delete را انتخاب کنید.

پاک کردن حافظه پنهان (Other) گوشی آیفون - تصویر شماره 3

نتیجه گیری 

در این مطلب طریقه خالی کردن حافظه گوشی‌های آیفون از طریق حافظه پنهان (Other) را به شما آموزش دادیم. سعی کنید که گوشی آیفون خود را از فایل‌های غیر ضروری خالی کنید. همچنین به ظاهر برنامه‌ها توجه نکنید که حجم کمی را دارند. ممکن است حجم بسیار زیادی دیتا را درون خود جای داده باشند. امیدواریم با خواندن کامل این مقاله دیگر مشکل حافظه آیفون نداشته باشید.

0 دیدگاه

ارسال یک دیدگاه

دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید.