زمان خرید آیفون کارکرده باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

زمان خرید آیفون کارکرده باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

به دلیل بالا بودن قیمت گوشی‌ها بسیاری از کاربران توان خرید گوشی‌های نو را ندارند و اقدام به خرید گوشی دست دوم می‌کنند. خرید گوشی‌های دست دوم ریسک‌های خاص خود را دارد و ممکن است یک سری مشکلات وجود داشته باشد که در برخورد اول خود را نشان ندهند. برای اینکه یک گوشی دست دوم خوب را خریداری کنیم، باید از همه جهت آن را مورد بررسی قرار دهیم تا از خرید خود پشیمان نشویم. برای بررسی گوشی باید یک سری مراحل را طی کنیم تا یک گوشی خوب و با قیمت مناسب را خریداری کنیم. در این مطلب به شما آموزش می‌دهیم که چگونه یک گوشی دست دوم آیفون را مورد بررسی قرار دهید تا به اشتباه گوشی سرقتی یا خراب را خریداری نکنید. با اپل سنتر - اپل استور خوزستان همراه باشید.

راهنمای خرید آیفون دست دوم

1. از چه اشخاصی خرید کنیم؟

برای خرید گوشی نباید عجله کرد؛ چه نو و چه دست دوم، اول در مورد گوشی‌ای که میخواهید بخرید تحقیقات لازم را انجام دهید و بعد به دنبال گوشی مناسبی که ارزش خرید را داشته باشد، بگردید. سعی کنید از فروشگاه‌های متخصص و معتبر گوشی مد نظر را خریداری کنید که در صورت به وجود آمدن مشکل بتوانید آن را پیگیری کنید اما اگر میخواهید از یک غریبه یا از برنامه دیوار اقدام به خرید گوشی کنید، حتما آن را به یک فروشگاه معتبر و متخصص نشان دهید تا آن را مورد بررسی قرار دهد و اگر تایید شد، می‌توانید گوشی را خریداری کنید. 

 

2. بررسی نکات ظاهری گوشی آیفون

اولین موردی که برای خرید یک گوشی دست دوم به چشم می‌خورد، ظاهر آن می‌باشد که خیلی از نکات را می‌توان با بررسی آن متوجه شد. اگر گوشی از لحاظ ظاهری بدون نقص بود، نشان دهنده این است که صاحب آن بسیار خوب از گوشی مراقب کرده است و احتمال این که گوشی مشکل خاصی را داشته باشد، پایین می‌آید. 

1. ضربه خوردگی

حتما کل بدنه گوشی را مورد بررسی قرار دهید که جایی از آن ضربه نخورده باشد زیرا وقتی که به گوشی ضربه‌ای وارد شود در بیشتر موارد به سیستم سخت افزاری آن آسیب وارد می‌کند و باعث اتصالی می‌شود و احتمال نیاز دستگاه به تعمیر سخت افزاری بالا می‌رود و حتی ممکن است صفحه نمایش گوشی تعویض شده باشد. پس بررسی ظاهر و عدم وجود ضربه بسیار مهم است و باید به آن توجه زیادی کرد.

2. بررسی دوربین

دوربین بخش مهمی از گوشی های هوشمند بشمار می‌آید و با بررسی دوربین می‌توان متوجه باز شدن گوشی هم شد. برای بررسی دوربین می‌توانید با آن در حالت های مختلف عکس و فیلم بگیرید. همچنین چک کنید غبار زیر لنز دوربین نباشد که در غیر این صورت حتما گوشی باز شده است. 

اطمینان حاصل کردن از دوربین آیفون دست دوم

3. بررسی سوکت شارژ و جک هدفون 

سوکت شارژ هم بخش مهمی از گوشی آیفون می‌باشد زیرا اگر خراب باشد باعث خرابی آی سی شارژ و باتری می‌شود که هزینه تعمیر آن نیز بالا است. برای بررسی سوکت شارژ آن را چند کابل متفاوت امتحان کنید و چک کنید که باتری گوشی شارژ می‌شود یا خیر. همچنین چک کنید که جرم نگرفته باشد. در آیفون‌های 7 به بالا سوکت شارژ و جک هدفون یکی می‌باشد اما در مدل های +6s به پایین‌تر جک هدفون جدا می‌باشد و حتما آن را با یک هدفون اورجینال چک کنید.

4. بررسی سلامت دکمه ها 

حتما همه دکمه ها را چک کنید؛ خصوصا فینگر زیرا معمولا خرابی فینگر از بقیه دکمه ها بالا تر می‌باشد. حتما فینگر را مورد آزمایش قرار دهید و از سلامت آن اطمینان حاصل کنید.

5. بررسی تعمیر نرفتن گوشی 

مسلما گوشی‌ای که باز نشده باشد، بهتر است. تنها در صورتی باز شدن گوشی آیفون مشکلی ندارد آنهم برای تعویض قطعات مصرفی مانند باتری. زیرا قطعات مصرفی در صورت خرابی و پایین آمدن راندمان آنها باید حتما تعویض شوند. برای چک کردن و بررسی اینکه متوجه شویم گوشی باز شده یا خیر باید اول پیچ های پایین را مورد بررسی قرار دهیم. روش دوم به این شکل است که در جای سیمکارت فوت می‌کنیم. اگر فوت به راحتی رد شد گوشی باز شده است و اگر فشار هوا بالا رفت گوشی باز نشده است.

3. بررسی سخت افزاری گوشی دست دوم 

بعد از اینکه بررسی های ظاهری را انجام دادیم، به بررسی سخت افزاری گوشی آیفون خواهیم رسید که بسیار مهم است و باید با دقت بسیار بالا مورد بررسی قرار گیرد و از نظر سخت افزاری باید تمام اتصالات گوشی، باتری و تنظیمات را چک کنیم.

1. بررسی از طریق برنامه  3uTools 

برنامه 3uTools نیز می‌توان موارد مربوط به سلامت گوشی را بررسی کرد. با متصل کردن گوشی آیفون به کامپیوتر و از طریق این برنامه می‌توانید اطلاعات زیادی را بدست آورید. اطلاعاتی نظیر تعویض شدن قطعات، سلامت باتری، چندین باز شارژ شدن گوشی و غیره .... و براحتی می‌توانید متوجه باز شدن گوشی آیفون مورد نظر شوید. حتما قبل از خرید گوشی دست دوم، آن را با برنامه 3uTools مورد بررسی قرار دهید.

بررسی سلامت گوشی دست دوم آیفون با برنامه 3uTools

2. چک کردن باتری 

برای بررسی باتری حتما باید مدتی با گوشی کار کرد اما می‌توانید از طریق تنظیمات وارد بخش باتری شوید و در گزینه Battry Health درصد سلامت باتری را چک کنید تا متوجه شوید باتری نیاز به تعویض دارد یا خیر. 

3. بررسی Actiovation Loock

حتما Actiovation Loock را مورد برسی قرار دهید و مطمئن شوید که غیر فعال است. زیرا در غیر این صورت ممکن است گوشی سرقتی باشد یا اینکه کاربر رمز اپل آیدی خود را فراموش کرده باشد و اگر با این شرایط گوشی به مشکل بخورد و نیاز به اپل آیدی و رمز آن باشد، برگرداندن آن بسیار کار مشکلی است و در صورت برگرداندن با هزینه بسیار بالا درست می‌شود. برای بررسی به قسمت تنظیمات بروید و iCloud را باز کنید و حتما بررسی کنید که Find My iphone  غیر فعال باشد و اگر فعال بود، از فروشنده بخواهید که آن را غیر فعال کند.

حصول اطمینان از غیر فعال بودن Actiovation Loock - راهنمای خرید آیفون دست دوم

4. بررسی تاچ آیدی و فیس آیدی 

در گوشی های آیفون اگر فینگر آن ها تعویض شود نمی‌توانید از تاچ آیدی استفاده کنید. برای همین حتما تاچ آیدی گوشی را مورد بررسی قرار دهید و اثر انگشت خود را در آن وارد کنید و به سرعت عمل و دقت آن توجه ویژه ای داشته باشید. همچنین در گوشی های iPhone x به بالا که از فیس آیدی استفاده شده است، حتما فیس آیدی گوشی را مورد بررسی قرار دهید.

5. بررسی اتصالات

حتما Wi Fi، بلوتوث و GPS گوشی را چک کنید و مطمئن شوید که کاملا سالم است. برای بررسی این موارد اول از طریق Wifi به یک مودم متصل شوید و از مودم فاصله بگیرید. اگر اتصال شما با مشکل مواجه نشد، وای‌فای سالم است. همین روند را برای بلوتوث هم امتحان کنید و مطمئن شوید که با کمی فاصله گرفتن از منبع بلوتوث با مشکل مواجه نمی‌شوید. برای تست کردن GPS هم به گوگل مپ مراجعه نمایید و GPS را مورد بررسی قرار دهید.

6. بررسی تماس و اسپیکر گوشی 

میکروفن و تمام اسپیکر های گوشی را مورد بررسی قرار دهید. با فردی تماس بگیرید و بر روی اسپیکر صحبت کنید، حسگر تماس را چک کنید که سالم باشد. در برنامه های چت، ویس بفرستید و همچنین تماس تصویری برقرار کنید و حتما با اسپیکر گوشی آهنگ پخش کنید و کیفیت و حجم صدا را مورد بررسی قرار دهید.

4. بررسی کارتون گوشی آیفون 

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره‌ی تاچ آیدی آیفون | بررسی و رفع ایراد حسگر اثر انگشت اپل

مهم ترین بخش بررسی گوشی دست دوم آیفون اصل بودن، گوشی است و اینکه گوشی ریپک یا دزدی نباشد و همچنین شماره سریال (IMEI) با جعبه گوشی مطابقت داشته باشد. 

 1. بررسی Model گوشی آیفون 

با بررسی مدل می‌توان متوجه شد که گوشی چه وضعیتی را دارد و آیا از نظر سخت افزاری تعمیر شده است یا خیر و یا اینکه ریپک است.

برای بررسی مدل مراحل زیر را انجام دهید:

1. به بخش تنظیمات گوشی (Settings) مراجعه کنید.

2. به قسمت General بروید و About را باز کنید.

3. در آن جا مشخصات کلی گوشی را خواهید دید. به مدل گوشی توجه کنید. حروف اول آن نشان دهنده وضعیت گوشی می‌باشد. 

اگر حرف اول: 

  • M: باشد نشان دهنده اورجینال بودن گوشی است 
  • F: باشد از نظر سخت افزاری تعمییر شده و یا Refresh شده است 
  • N: باشد مادر بورد گوشی تعویض شده است 
  • P: باشد نشانگر تغییر در شماره سریال است (ریپک) و امکان سرقتی بودن گوشی بالا میرود

بررسی مدل گوشی آیفون - راهنمای خرید گوشی آیفون دست دوم

2. بررسی شماره سریال (IMEI) 

IMEI را می‌توانید از چند طریق مشاهده کنید. مانند گزینه قبل به بخش تنظیمات بروید یا اینکه کد #06#* را شماره گیری کنید. همچنین  IMEI پشت گوشی حک شده است و حتما چک کنید که با شماره سریال پشت جعبه گوشی یکی باشد. اگر IMEI گوشی با جعبه یکی بود گوشی دزدی نیست اما اگر با بررسی عدد هفتم و هشتم IMEI می‌توان فهمید که گوشی در کدام کشور تولید شده و از چه کیفیتی برخوردار است.

کدهای زیر مربوط به سازنده و همچنین میزان کیفیت محصول است:

  • (00) شرکت اصلی بهترین کیفیت 
  • (01) یا (10) ساخت کشور فنلاند و کیفیت بسیار عالی 
  • (02) یا (20) ساخت کشور امارات متحده عربی و کیفیت پایین 
  • (04) یا (40) ساخت کشور هند و کیفیت پایین 
  • (05) یا (50) ساخت کشور آمریکا جهت استفاده در آمریکا و کیفیت عالی 
  • (06) یا (60) ساخت کشور چین و کیفیت اصلی 
  • (07) یا (70) ساخت کشور ویتنام و کیفیت نسبتا خوب 
  • (08) یا (80) ساخت کشور آلمان و کیفیت عالی 
  • (13) یا (31) ساخت کشور آذربایجان و کیفیت بسیار پایین و مضر بودن برای سلامتی

 

مرکز تخصصی اپل سنتر خوزستان آماده پذیرش سفارشات شما برای خرید گوشی آیفون کارکرده است. برای سفارش گوشی آیفون کارکرده، فقط کافیه با شماره 09166324200 تماس بگیرید تا ما موجودی کالاهای خود را به شما اعلام کنیم.

0 دیدگاه

ارسال یک دیدگاه

دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید.