قاب سیلیکونی آیفون | بررسی انواع مختلف و مزایا معایب | اپل سنتر

قاب سیلیکونی آیفون | بررسی انواع مختلف و مزایا معایب | اپل سنتر

 

 

قاب سیلیکونی ایفون :
 

 در این پست به مقایسه قاب سیلیکونی ایفون با دیگر کاورهای موجود در بازار مانند قاب‌های فلزی، قاب‌های چرمی اورجینال و کپی، قاب‌های پلاستیکی(پلی کربنات و ژله ایی) و قاب‌های فیبرکربن یا کربنی میپردازیم و ارزش خرید هرکدام نسبت به قاب سیلیکونی ایفون را بررسی خواهیم کرد. قاب‌های سیلیکونی موجود در بازار به دو دسته پایین باز و قاب سیلیکونی پایین بسته تقسیم میشوند، قاب سیلیکونی ایفون پایین بسته علاوه بر محافظت از قسمت پایینی ایفون،، باعث جلوگیری از ورود ذرات ریز و گردوغبار به توری اسپیکر پایین میشود ولی بعضی نمونه‌های غیراستاندارد کاور سیلیکونی مدل پایین بسته باعث بسته شدن و کم شدن صدای اسپیکر خواهند شد که آزاردهنده خواهد بود.

برای خرید قاب سیلیکونی ایفون پایین باز و پایین بسته با بهترین کیفیت موجود در فروشگاه اپل سنتر روی لینک کلیک کنید.

قاب سیلیکونی ایفون پایین بسته

قاب سیلیکونی ایفون و قاب‌های فلزی:

فلز ماده‌ایی است که علاوه بر ساخت قاب و کاور برای گوشی‌های همراه در اکثر صنعت‌ها مانند خودرو سازی، ساخت انواع تبلت و غیره و حتی خود گوشی ایفون استفاده میشود. اکثر قاب‌های فلزی موجود بازار دارای ضخامت کمی میباشند ولی برخلاف نازک بودن از گوشی همراه شما به خوبی در برابر ضربه و خط‌‌‌ و خش محافظت میکند. یکی از تفاوت های قاب‌فلزی با قاب سیلیکونی ایفون نگهداری دما در بدنه گوشی میباشد. قاب‌ سیلیکونی به دلیل اینکه جنس داخلی آن از مخمل میباشد، باعث میشود حرارت و دمای بالا در بدنه گوشی کمتد باقی بماند، که این امر باعث میشود کمتر از همیشه گوشی ایفون شما داغ کند. همچنین کاور سیلیکونی نسبت به قاب‌های فلزی قیمت بسیار کمتری دارد ولی از نظر محافظت هر دو قاب به نسبت محافظت خوبی از گوشی آیفون شما میکند. 

رنگبندی قاب سیلیکونی ایفون

قاب سیلیکونی ایفون و قاب چرمی:

چرم یک متریال بسیار زیبا و پرطرفدار در تمامی صنعت‌ها بحساب می‌آید که در دو نوع چرم اصل و چرم مصنوعی در حال تولید و استفاده میباشد. قاب‌های چرم ایفون که با چرم اصل تولید میشوند برخلاف قاب سیلیکونی ایفون قیمت بسیار بالایی دارد که دلیل آن کیفیت بسیار بالای چرم و زمان زیادی میباشد که برای ساخت قاب صرف میشود، نکته دیگر و قابل توجه آن است که قاب‌های سیلیکونی ارزش خرید بیشتری نسبت به قاب چرم اصل دارد زیرا با نخریدن کاورهای چرم اصل شما حامی حقوق حیوانات خواهید بود، که این اتفاق در فرانسه، بلژیک، نروژ و لوکزامبورگ بصورت جدی پیگیری میشود تا مقدار چشم گیری از کشتار حیوانات و استفاده از پوست آنها کمتر شوند.
چرم کپی یا چرم مصنوعی در گذشته با استفاده از دانه‌های چرم پوست گاو و مخلوط آن با لایه‌های فیبر و پلاستیک تولید میشدند ولی با گذشت زمان دیگر نیازی به هیچگونه ماده‌ی خام چرمی برای ساخت چرم مصنوعی نمیباشد و رفته رفته قیمت محصولاتی که با چرم مصنوعی تولید میشوند پایین آمد و در حال رقابت با قاب سیلیکونی ایفون میباشد. کاورهای چرم که با چرم مصنوعی تولید میشوند محافظت بسیار خوبی در برابر ضربه و خط و خش از گوشی دارند ولی زیبایی و کیفیت آنها نسبت به قاب چرم اصل بسیار پایین میباشد، همچنین قاب‌های چرم اصل محافظت خوبی در برابر دماو حرارت از گوشی میکنند ولی چرم مصنوعی در برابر حرارت بسیار ضعیف میباشد. 

 

قاب سیلیکونی ایفون و قاب‌های فیبرکربنات(کربنی):

قاب‌های کربنی اغلب از ترکیب فیبرکربنات، کربن و اپوکسی ساخته میشوند یکی از اصلی ترین دلایل همه گیر شدن این ماده درصد مقاومت بسیار بالا نسبت وزن کم آن است. تمامی کاورهایی که با این متریال ساخته میشوند دارای ضخامت بسیار کم و وزن سبک میباشند که در عین سبک بودن محافظت قابل قبولی از گوشی شما میکند ولی درصد محافظت و مقاومت آن در برابر ضربه نسبت به سیلیکون پایین‌تر است. از دیگر معایب اصلی کاورهای کربنی محدودیت‌های رنگی آن و قیمت بسیار بالای آن میباشد. کاورهای کربنی بسیار زیبا، سبک، ظریف ومستحکم میباشند ولی از نظر قیمت و محافظت در برابر ضربه و خط و خش امتیاز کمتری نسبت به سیلیکون دارند.

قاب سیلیکونی ایفون

قاب سیلیکونی ایفون و پلی کربنات:

پلی کربنات یکی دیگر از اعضای خانواده پلیمر های ترموپلاستیک میباشد که سخت‌ترین ماده شفافی میباشد که توانایی جاگزینی شیشه را دارد که در صنعت‌های بسیاری در حال استفاده میباشند مانند قالب سازی، ساختمان، صنعت خودرو و تغییرات حرارتی.....قاب‌هایی که با استفاده از این ماده ساخته میشوند اغلب دارای وزن کم و مقاومت بسیار بسیار بالا هستند، یکی از معایب اصلی قاب‌هایی که با پلی کربنات تولید میشوند این است که در اثر تابش زیاد نور خورشید تغییر رنگ خواهند داد و دارای ضخامت بسیار بالایی هستند که اغلب کاربران این سبک کاورها آقایون میباشند زیرا زیبایی چندانی ندارند و مورد پسند بانوان نمیشوند.

عکس قاب سیلیکونی ایفون

بیشتر بخوانید:
درصد سلامت باتری اپل واچ

 

قاب سیلیکونی ایفون و قاب پلاستیکی:

به جرعت میتوان گفت پرفروش‌ترین و پرکاربرد ترین کاور موجود در بازار داغ گوشی‌های هوشمند،، کاورهای پلاستیکی هستند. یکی از اصلی ترین دلایل پرفروش بودن این کاورها تنوع بسیار بالای طرح و رنگ در آن است و همچنین در این خانواده یکی دیگر از پرفروش ترین ها قرار دارد که قاب ژله‌ایی ساده میباشند که حداقل هر کاربر گوشی موبایل یکبار از آن استفاده کرده است. 
کاورهای پلاستیکی نسبت به  قاب سیلیکونی ایفون قیمت پایین تری دارد ولی از لحاظ محافظت در برابر ضربه و خط و خش با قاب سیلیکونی  تقریبا بعضی مدل هاش برابری میکند. همچنین قاب‌های پلاستیکی را نمیتوان از نظر زیبایی با کاور سیلیکونی آیفون مقایسه کرد زیرا قاب‌های ژله ایی و پلاستیکی در طرح‌های بسیار فراوانی در بازار موجود میباشد .

 

 مقایسه قاب سیلیکونی ایفون با تمامی نمونه‌های کاور موجود در بازار 

 

مزایا و معایب قاب سیلیکونی ایفون

قیمت قاب سیلیکونی ایفون :

قاب سیلیکونی ایفون در بازار مدل های مختلفی داره اما اشاره میکنم به غالب ترین انواع این کاور های سیلیکونی در بازار ایران و انواع موجود در فروشگاه خودمون که لینک تمام مدل های قاب سیلیکونی ایفون را قرار دادیم و همچنین در رابطه با قیمت ، در فروشگاه ما بستگی به مدل و نوع کاور سیلیکونی شما یعنی پایین باز - پایین بسته - محافظ لنز دار یا حتی جدیدا قابلیت مگ سیف برای سری 12 حدودا بین 65 تا 120 هزار تومان هست البته مدل مگ سیف دار قیمتش بالاتر هست و به صورت محدود و فصلی هم برای پرچمداران جدید ایفون کاور سیلیکونی اورجینال هم موجود میکنیم اما در کل،، در فروشگاه ما کاور سیلیکونی همیشه با رنگبندی متنوع و کامل در دسترس و قابل سفارش هست.

 

 

جمع بندی:

همانطور که در جدول بالا مشاهده میکنید قاب سیلیکونی  با داشتن بهترین امتیاز بیشترین ارزش خرید را نسبت به دیگر نمونه‌های کاور موجود در بازار دارد (قیمت مناسب_کیفیت مناسب_زیبایی_مستحکم بودن_مقاوم در برابر حرارت) و تقریبا تمام کاربران ایفون یک رنگ از این کاور را دارند و به عنوان یک فروشنده لوازم جانبی اپل اعتراف میکنم پرفروش ترین و محبوب ترین قاب برای تمام گوشی های ایفون و تمام کاربران ایفون با اختلاف قاب سیلیکونی ایفون است، ولی این نکته را باید در نظر داشت که خرید قاب و کاور برای گوشی ایفون یک خرید کاملا سلیقه‌ایی است و هدف این پست مقایسه و بررسی کاور سیلیکونی با بقیه نمونه‌ها است.
 

4 دیدگاه

  • رحمان

    رحمان

    12 تیر 1400 ساعت 03:29
    قاب سیلیکونی ایفون موجود در این فروشگاه اپل سنتر واقعا با کیفیته من یکی سفارش دادم و وقتی دیدم جنسش انقدر نزدیک به اورجیناله پ قیمت خوبی هم داره ۳ تا دیگه هم خریدم
  • مهدی

    مهدی

    12 تیر 1400 ساعت 20:17
    قاب سیلیکونی ایفون واسه این فروشگاه واقعا خوبه همیشه از خودشون میخرم
  • مهران مهدی فرد

    مهران مهدی فرد

    17 تیر 1400 ساعت 21:33
    اون جدول مقایسه خیلی باحال بود ایول
    • پویا جوکار

      پویا جوکار

      07 مرداد 1400 ساعت 15:38
      ممنون از دقت شما
  • عالی

    عالی

    07 آبان 1400 ساعت 20:54
    عالیه

ارسال یک دیدگاه

دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید.