محافظت از لنز دوربین آیفون 11

محافظت از لنز دوربین آیفون 11

دوربین گوشی یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های گوشی‌های هوشمند می‌باشد، از این رو تمامی شرکت‌های تولید کننده گوشی همراه هر روزه تلاش بیشتری در جهت بهبود کیفیت فیلم برداری و عکاسی در گوشی‌های هوشمند میکنند.

همین امر باعث می‌شود که یکی از اصلی ترین قسمت های گوشی دوربین آن باشد و اگر آسیبی به این قسمت از گوشی برسد حتی اگر دوربین را تعمیر کنید، باز هم مثل روز اول خود نمیشود. در نتیجه محافظت از دوربین گوشی‌ها امر بسیار مهمی است.

آیفون 11 از دو عدد دوربین و آیفون 11 پرو و پرو مکس از سه عدد دوربین بسیار با کیفیت و گران قیمت برخوردار است و کاربران برای محافظت از لنز دوربین خود از راه های مختلفی استفاده می‌کنند.

امروز با هم تمامی راه های محافظت از لنز دوربین آیفون 11 را بررسی خواهیم کرد با اپل سنتر همراه باشید.

1.      گلس های لنز محافظ دوربین 

این گلس‌ها جز دسته‌ایی از لوازم جانبی هستند که فقط از لنز گوشی شما محافظت می‌کنند و با قسمت‌های دیگری از گوشی شما (بدنه موبایل) درگیر نیستند.

گلس‌های محافط در چند نمونه مختلف در بازار در حال عرضه است:

بیشتر بخوانید:
با 9 قابلیت جدید iOS 14 آشنا شوید | معرفی ویژگی های جدید آی او اس 14

محصولات:
قاب سیلیکونی محافظ لنزدار ایفون

·         گلس‌های شیشه‌ای که تمام قسمت دوربین را باهم پوشش می‌دهند

این نمونه گلس‌ها محافظت بسیار خوب و قابل قبولی از دوربین شما انجام می‌دهد و روی تمام قسمت دوربین شما قرار می‌گیرد ولی نمونه‌های غیر استاندارد این گلس‌ها بعد از نصب روی لنز کیفیت تصویر را کاهش می‌دهند. در نظر داشته باشید که از گلس‌های استاندارد استفاده کنید.

·         گلس های تکی که فقط سه لنز دوربین شما را پوشش می‌دهند

این نمونه گلس‌های محافظ فقط از خود لنز دوربین شما محافظت می‌کنند و اغلب اوقات چسب این نمونه گلس در زمان کوتاهی چسبندگی خود را از دست می‌دهد و از لنز شما جدا می‌شود و همچنین اگر از نمونه استاندرد هم استفاده نکنید باز هم روی کیفیت تصویر شما تاثیر منفی خواهد گذاشت.

·         گلس‌های ژله‌ایی

این نمونه گلس‌ها ارزان‌ترین نوع گلس محافظ به حساب می آیند و در بیشتر مواقع اثر منفی روی کیفیت تصویر شما می‌گذارند و نمونه های کمتری وجود دارد که در تصویر و کیفیت آن تاثیر منفی نگذارد ولی این نمونه گلس به دلیل فاصله بیشتری که برای لنز دوربین ایجاد می‌کند، مقاوت و محافظت بیشتری نسبت به بقیه نمونه‌های گلس لنز دارد ولی کیفیت تصویر را از دست می‌دهید.

2.      محافظ لنز گوشی

این محافظ ها روی لنز گوشی شما را نمیپوشاند ولی اگر گوشی شما از پشت روی هر سطحی قرار بگیرد با ایجاد فاصله ایی بین دوربین و سطح از دوربین و لنز شما محافظت می‌کنند و از آسیب رسیدن به دوربین جلوگیری میکند.

3.      کاور های محافظ لنز دار 

این نمونه کاور ها جزء بهترین لوازم جانبی های موجود در بازار برای محافظت از لنز و دوربین گوش های آیفون 11 می‌باشد. در بازار از آن نمونه‌های زیاد و متفاوتی موجود است. کاور هایی از جنس سیلیکونی، دور سیلیکون پشت شفاف و دور سلیکونی پشت مات. این کاور ها علاوه بر محافظت کامل بدون تاثیر در کیفیت تصویر دوربین شما محافظت از بدنه موبایل شما هم بر عهده دارد. 

بطور کلی بعد از شناخت تمام نمونه های محافظ لنز دوربین آیفون 11 بهترین نمونه لوازم جانبی به ترتیب کارا بودن به شرح زیر است: 

1.      کاور های محافظ لنز دار 

2.      محافظ های لنز دوربین 

3.      گلس های محافظ لنز میباشد 

امیدواریم که کمک کوچکی در این امر به شما کرده باشیم .در پست‌های آینده به بررسی دیگر لوازم جانبی خواهیم پرداخت.  

 

0 دیدگاه

ارسال یک دیدگاه

دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید.