نحوه دیدن حجم عکس در آیفون

نحوه دیدن حجم عکس در آیفون

مشاهده اطلاعات عکس در آیفون از طریق گالری گوشی آیفون ممکن نیست و شما باید برای دیدن detail عکس در آیفون از روش‌های دیگری استفاده کنید که ما در ادامه ی مطلب 3 روش متفاوت برای دیدن اطلاعات عکس در آیفون به شما معرفی میکنیم که با استفاده از این روش‌ها میتوانید تمام اطلاعات عکس در آیفون (metadata) را مشاهده کنید.
با مرکز اپل سنتر آبادان  همراه باشید.
همچنین برای تمام ایرادات نرم افزاری، سخت افزاری و مشاوره رایگان در رابطه با گوشی ایفون خود میتوانید با شماره 09166324200 تماس بگیرید.

این پست در تاریخ  ۷ مرداد ۱۴۰۲ اپدیت شده و از این به بعد سایز و اطلاعات عکس در گالری ایفون هم قابل دیدن میباشد.

همچنین در ادامه به معرفی یک برنامه رایگان و ساده در ارتباط با نحوه کم کردن حجم فایل عکس در گوشی ایفون خواهیم پرداخت.

 

1. مشاهده تمام اطلاعات عکس در ایفون از طریق گالری


توی جدیدترین اپدیتی که برای این پست در نظر گرفتیم به مشکل اصلیمون که چگونه بفهمیم حجم عکس چقدر است اشاره کردیم اون هم از طریق خود گالری گوشی ایفون!!
برای این کار فقط کافیه به گالری و به عکس مورد نظرتون برید و از بار پایین صفحه روی علامت تعجب کلیک کنید و اون موقع حجم و سایز و تاریخ، اطلاعات کامل عکس رو میتونید ببینید به همین سادگی wink

 

مشاهده اطلاعات عکس در ایفون

 

2. مشاهده حجم عکس گوشی‌های آیفون از طریق برنامه جانبی

یک روشی که برای مشاهده حجم عکس‌های آیفون میتوانید از آن استفاده کنید نصب اپلیکیشن Photo Investigator است. با نصب این اپلیکیشن میتوانید تمامی اطلاعات عکس هایی که در ایفون خود دارید را مشاهده کنید حتی دوربینی که عکس با آن گرفته شده برای مشاهده حجم عکس‌های گوشی آیفون خود از طریق این اپلیکیشن مراحل زیر را انجام دهید.

1. به اپ استور مراجعه کرده و اپلیکیشن Photo Investigator  را نصب کنید.

2. بعد از باز کردن برنامه در پایین سمت چپ بر روی عکس ضربه بزنید.

3. سه گزینه به شما نمایش داده میشود شما گزینه Allow Access to All Photos را برای مشاهده تمامی عکس‌ها انتخاب کنید.

مشاهده حجم عکس گوشی آیفون اپل

4. عکس مورد نظر را انتخاب کنید که در پایین آن 5 گزینه را مشاهده خواهید کرد، حجم عکس، سایز عکس، اسم عکس و فرمت عکس را در INFO میتوانید مشاهده کنید. در ایکون کره زمین مکان عکس را نشان میدهد. در گزینه ساعت، تاریخ و زمانی که عکس گرفته شده را نشان میدهد. و گزینه دوربین مشخصات دوربینی که با آن عکس ثبت شده را نشان میدهد.

مشاهده اطلاعات و حجم عکس در گوشی آیفون
 

بیشتر بخوانید:
سلامت باتری اپل واچ
 

3. کم کردن سایز عکس در گوشی ایفون

1.کم کردن سایز عکس با استفاده از تنظیمات دوربین: در تنظیمات دوربین گوشی آیفون خود، می‌توانید سایز و کیفیت عکس‌ها را تنظیم کنید. با کاهش کیفیت و اندازه عکس‌ها، می‌توانید حجم آن‌ها را کاهش دهید.البته که این کار باعث احتمالا مقداری افت کیفیت تصاویر و ویدیو های شما میشه!
در ادامه با استفاده از برنامه compress photos میتونید این کار رو بدون افت کیفیت انجام دهیدد.

کم کردن حجم عکس در ایفون

 

2.کاهش حجم عکس در ایفرن با استفاده از برنامه‌های ویرایش عکس: برخی از برنامه‌های ویرایش عکس قابلیت کاهش سایز فایل‌های عکس را دارند. با استفاده از این برنامه‌ها، می‌توانید سایز عکس‌ها را به صورت دستی تغییر داده و حجم آن‌ها را کاهش دهید.
برنامه compress photos را ابتدا از اپ استور نصب کنید سپس بعد از اجرا به برنامه اجازه دسترسی به گالری خود را دهید بعد از اون عکس یا چندین عکس خود را انتخاب کنید و تنظیمات کیفیت و مقدار حجم رو هم انتخاب کنید و گزینه compress رو بزنید، توصیه میکنم به تنظیمات کیفیت و حجم دست نزنید و این کار رو به عهده ی برنامه بذارید مگر توی شرایط خاص.

 

کاهش حجم عکس

 


برای دیدن جزییات بیشتر استفاده از این برنامه به زودی ویدیو اموزشی همینجا قرار خواهد گرفت.

 

4.Detail عکس در ایفون

یک راه بسیار آسان برای مشاهده حجم عکس در گوشی آیفون که نیاز به نصب اپلیکیشن نیز وجود ندارد از طریق فولدر گوشی آیفون میباشد. برای مشاهده حجم و detail عکس آز طریق Files گوشی آیفون مراحل زیر را انجام دهید.

1. به گالری گوشی آیفون خود رفته و عکس مورد نظر را انتخاب کنید.

2. در پایین سمت چپ تصویر ایکون Share  را انتخاب کنید و بر روی Save to Files تپ کنید.

3. پوشه‌ای که میخواهید عکس در آن ذخیره شود را انتخاب کنید و در بالا سمت راست بر روی Save  تپ کنید.

مشاهده حجم و اطلاعات عکس در گوشی آیفون

4. از اپلیکیشن Files در گوشی آیفون خود به پوشه‌ای که عکس را در آن ذخیره کردید مراجعه کنید، در زیر عکس حجم عکس را مشاهده خواهید کرد.

مشاهده حجم و اطلاعات عکس در گوشی آیفون

5. نحوه دیدن حجم عکس در آیفون با کامپیوتر

روش‌های قبل برا مشاهده حجم عکس در گوشی‌های آیفون بسیار آسان‌تر و وقت کم‌تری را میگیرند اما خب شاید برخی از کاربران دوست داشته باشند از طریق کامپیوتر خود حجم عکس‌های گوشی آیفون خود را مشاهده کنند. کافیست برای این‌ کار گوشی آیفون خود را از طریق کابل شاژرر دارای استاندارد MFI اپل به کامپیوتر متصل کنید و وارد فولدر عکس‌ها و فیلم‌هایتان شوید. هر عکسی که میخواهید حجم آن را مشاهده کنید کلیک راست کرده و آخرین گزینه Properties را انتخاب کنید.

مشاهده حجم عکس گوشی آیفون

 

0 دیدگاه

ارسال یک دیدگاه

دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید.