نحوه کالیبره کردن باتری گوشی آیفون

نحوه کالیبره کردن باتری گوشی آیفون

کالیبره کردن باتری آیفون و افزایش طول عمر باتری گوشی آیفون یکی از دغدغه‌های مهم و جدی کاربران آیفون است، که اتفاقا راهکارها و روش‌های زیادی برای اینکار معرفی شده است اما یکی از بهترین و منطقی ترین ترفندها برای اینکار را ما در ادامه به شما به صورت کامل و هم به صورت ویدیو‌یی و هم به صورت متن در ادامه پست آموزش داده ‌ایم. 

باتری تنها تغذیه کننده انرژی گوشی آیفون می‌باشد و زمانی که کارایی و راندمان آن کم شود، آزار دهنده است. پس از مدتی استفاده از گوشی آیفون، عمر مفید باتری کم میشود و شارژ دهی باتری نسبت به درصدی که روی گوشی نشان می‌دهد، مطابقت ندارد. برای اینکه این مشکل را برطرف کنیم باید باتری گوشی آیفون را کالیبره کردن باتری گوشی آیفون (راه اندازی مجدد) کنیم. بسیاری از کاربران نمیدانند کالیبره چیست و چطور این عمل صورت میگیرد. راه اندازی مجدد باتری گوشی آیفون باعث بهبود یافتن کارایی و افزایش عمر باتری آیفون می‌شود و به نوعی باتری هوا گیری می‌شود و حجم انرژی کاذب آن از بین می‌رود. نحوه کالیبره کردن باتری گوشی آیفون بسیار ساده است اما کمی وقت گیر است که با توجه به قوی شدن باتری گوشی ارزش آن را دارد که این کار را انجام دهید. در این مطلب به شما نحوه کالیبره کردن باتری گوشی موبایل را آموزش می‌دهیم. توجه داشته باشید انجام مراحل برای تمام باتری های لیتیوم یونی موبایل یکسان است. با اپل سنتر همراه باشید.

کالیبره کردن باتری گوشی موبایل

کارهایی که باید قبل از کالیبره کردن باتری آیفون انجام داد 

پیش از اینکه اقدام به کالیبره کردن باتری آیفون کنید، باید چند مورد از تنظیمات گوشی را غیرفعال کنید تا هنگام انجام مراحل کالیبره کردن هم وقت کمتری گرفته شود و هم به بهترین شکل ممکن راه اندازی مجدد باتری انجام شود. 

1- غیر فعال سازی موقعیت مکانی (Location):

* به قسمت تنظیمات گوشی آیفون بروید.

*  گزینه privacy را انتخاب کنید.

* بر روی Location Services تپ کنید و در این قسمت آن را غیر فعال کنید.

کالیبره کردن باتری گوشی آیفون

2- غیر فعال کردن Background Refresh

* به تنظیمات گوشی رفته و گزینه General را انتخاب کنید.

* بر روی گزینه Background Refresh تپ کنید.

* زمانی که صفحه جدید باز شد، در بالای صفحه روی همین گزینه تب کنید و آن را Off کنید.

کم کردن نور صفحه نمایش آیفون

3- تغییر نور صفحه نمایش

* به تنظیمات گوشی آیفون رفته و بر روی Display & Brightness تپ کنید.

* در صفحه جدید نوار روی Brightness را تا انتها کم کنید.

حالت Dark Mode در آیفون

4- غیر فعال سازی بروز رسانی‌های خودکار

* به تنظیمات گوشی آیفون رفته و گزینه AppStore را انتخاب کنید.

* گزینه App Updates را غیرفعال کنید.

چگونه باتری آایفون را کالیبره کنیم؟

5- خاموش کردن Low Power Mode

برای غیر فعال سازی آن، از تنظیمات روی گزینه Battery کلیک کنید و تیک Low Power را غیرفعال کنید.

حالت ذخیره نیروی باتری در آیفون
 

نحوه کالیبره کردن باتری آیفون

1. تخلیه کامل شارژ باتری گوشی آیفون

برای کالیبره کردن باتری آیفون باید تمامی شارژ باتری بطور کامل تخلیه کنید تا گوشی زیر دستتان خاموش شود. اگر میخواهید سریع تر کار تخلیه باتری صورت گیرد میتوانید با گوشی خود بازی کنید یا اینکه به تماشای فیلم بپردازید و به وای فای متصل باشید و هر کاری که باعث میشود شارژ باتری گوشی زودتر خالی شود را انجام دهید. بعد از اینکه گوشی آیفون خاموش شد در صورت امکان یک بار دیگر آن را روشن کنید و با آن کار کنید تا دوباره خاموش شود و این کار را تا زمانی که دیگر گوشی روشن نشود انجام دهید. وقتی که شارژ موبایل شما به اتمام میرسد و خاموش میشود هنوز مقدار کمی انرژی در باتری باقی میماند برای اینکه این انرژی بصورت کامل تخلیه شود گوشی را در گوشه ایی به مدت نیم ساعت تا یک ساعت در حالت خاموش رها کرده تا باقی مانده شارژ آن به اتمام برسد.

 

2. اتصال به شارژ

بعد از اینکه دو الی سه ساعت گوشی را رها کردید و شارژ آن بصورت کامل تخلیه شد آن را به شارژ بزنید و در هنگام شارژ شدن اصلا از آن استفاده نکنید و حتما گوشی را در حالت پرواز بگذارید و نور صفحه نمایش را تا انتها کم کنید همچنین از آداپتور و کابل‌های اورجینال برای شارژ کردن گوشی آیفون خود استفاده کنید. بعد از اینکه باتری گوشی آیفون به 100% رسید 2 الی 3 ساعت آن را در همین حالت در شارژ بگذارید. و دوباره باتری آن را بصورت کامل تخلیه کنید و مراحل بالا را از نو انجام دهید.
دقت کنید در صورتی که کابل یا اداپتور شما اصلی نباشد خصوصا اگر گوشی شما ایفون هست  یا تاییدیه mfi اپل را نداشته باشد انجام این مراحل بی فایده است.

 

3. ریست کردن و جداسازی شارژ

بعد از اینکه برای بار دوم مراحل بالا را کامل انجام دادید گوشی آیفون خود را در هنگامی که کابل شارژ هنوز به آن متصل است ری‌استارت کنید و هنگامی که گوشی آیفون روشن و آماده به کار شد کابل شارژ را از آن جدا کنید. حال باتری گوشی آیفون شما کالیبره (راه اندازی مجدد) شده و کیفیت شارژ دهی آن بسیار بهتر از قبل شده است.

چگونه باتری را کالیبره کنیم؟

نکاتی در رابطه با مراقبت از باتری گوشی آیفون

* یکی از اصلی‌ترین نکاتی که باید برای مراقبت از باتری گوشی آیفون به آن دقت داشته باشید استفاده از کابل شارژ و کلگی اورجینال یا دارای MFI است.
*مورد بعدی که باید همیشه به آن توجه داشت زمان به شارژ زدن و بیرون کشیدن شارژر از گوشی است، به طور معمول بهترین زمان برای زدن گوشی به شارژ، زمانی که گوشی دارای حدود 20 درصد شارژ است و بهترین زمان برای بیرون کشیدن شارژر بین 80 تا 90 درصد است.
* استفاده از گوشی آیفون در زمانی که در شارژ میباشد یکی از اصلی‌ترین نکاتی است که باعث آسیب زدن به باتری میشود.
* نکته دیگری که در مراقب از باتری آیفون باید در نظر داشته باشید نزدن گوشی آیفون به شارژ از شب تا صبح میباشد زیرا در بلند مدت آسیب جدی به باتری آیفون میرساند.
* مورد بعدی که کمتر کسی به آن توجه میکند استفاده از قاب در زمانی که گوشی به شارژر متصل است، در صورتی که در زمان شارژ کردن گوشی قاب محافظ روی گوشی آیفون باشد باعث بالاتر رفتن دمای باتری میشود.
* آخرین نکته‌ایی که باید به آن توجه داشت محیطی است که گوشی در آن به شارز زده میشود، که حتما باید توجه داشت در صورتی که دمای محیط بالا باشد( خصوصا فصل تابستان ) باعث میشود دمای باتری در حال شارژ هم بیش از حد بالا رود که این مورد هم در بلند مدت میتواند آسیب جدی به باتری وارد کند.

 

جمع بندی

کالیبره کردن باتری گوشی آیفون عمر باتری را بالا میبرد و سلول‌های باتری آیفون را نو سازی میکند و برای سلامت باتری گوشی مفید است. پیشنهاد میشود حداقل دو ماهی یک بار باتری را کالیبره کنید تا از خرابی آن در مدت زمان کوتاه،جلوگیری کنید. اگر با کالیبره کردن باتری گوشی آیفون تفاوتی در بهبود شارژ دهی آن حس نکردید باتری گوشی آیفون معیوب شده و باید آن را تعویض کنید. برای خرید باتری آیفون و دیدن بهترین قیمت‌ها میتوانید کلیک کنید و یا برای مشاوره تعویض باتری آیفون میتوانید با شماره 09166324200 تماس بگیرید. 

0 دیدگاه

ارسال یک دیدگاه

دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید.