4 نکته مهم که قبل از تحویل گوشی به تعمیرکار باید به آنها توجه کنید

4 نکته مهم که قبل از تحویل گوشی به تعمیرکار باید به آنها توجه کنید

برای همه ما پیش آمده است که گوشی موبایلمان عیب یابد و نیاز به تعمیر داشته باشد. حال یک سری کارها وجود دارند که بسیاری از کاربران قبل از اینکه گوشی را به تعمیرکار دهند، رعایت نمی‌کنند که نکات بسیار مهمی نیز می‌باشند. قبل از تحویل گوشی به تعمیرکار، ابتدا باید تحقیقات لازم را انجام دهید؛ چه از نظر تایید صلاحیت تعمیرکار و اینکه آیا عیب یابی را بخوبی انجام می‌دهد. بعد از تحویل گوشی نیز باید به شما رسید تحویل دستگاه را بدهد. به غیر از موردهای قبلی، یک موردی که قبل از تحویل گوشی به تعمیرکار باید رعایت کنید، حفظ امنیت و حریم خصوصی است و باید حتما اطلاعاتی که مهم و حیاتی هستند و ممکن است با استفاده از آن‌ها از شما سو استفاده شود را از گوشی حذف کنید یا به یک جای امن منتقل کنید. در این مطلب تمام نکاتی را که قبل از تحویل گوشی به تعمیرکار  باید رعایت شود را به شما ارائه می‌کنیم. با اپل سنتر همراه باشد.

تعمیرات گوشی آیفون اپل

نکات قبل از تحویل گوشی به تعمیرکار

فرض کنید گوشی شما دچار عیب شده است. ابتدا باید به یک سوال مهم پاسخ دهید. آیا مشکل گوشی آنقدر جدی است که نیاز باشد آن را به تعمیرکار تحویل دهم با اینکه خودم می‌توانم مشکل را شخصا برطرف کنم؟

حال اگر نیاز بود که گوشی را به تعمیرکار تحویل دهید، باید چه کارهایی را انجام دهید تا از شما سو استفاده نشود و دچار استرس نشوید. در ادامه یک سری از نکات مهم را توضیح خواهیم داد.

تعمیرات گوشی آیفون اپل

1. تحقیق در مورد خرابی گوشی

اگر گوشی شما با مشکل مواجه شده، سریع آن را به تعمیرکار ندهید. قبل از آن، از آشنایان و دوستانی که در آن بخصوص مورد آشنایی دارند، سوال بپرسید و از آن‌ها راه حل بخواهید. شاید به تعمیرکار نبود. اما اگر مجبور شدید گوشی را به تعمیرکار دهید، حتما سعی کنید که مشکلی که برای گوشی به وجود آمده را شناسایی کنید تا هزینه مناسب آن را بدانید و هزینه بیشتری از شما گرفته نشود.

 

2. انتقال اطلاعات شخصی و مهم

یک نکته بسیار مهم قبل از تحویل گوشی به تعمیرکار، انتقال فایل‌های شخصی و مهم به یک جای امن است. اگر گوشی شما روشن است و امکان انتقال اطلاعات وجود دارد، حتما اطلاعات شخصی که بر روی گوشی وجود دارد را انتقال دهید و از گوشی نسخه پشتیبان (بکاپ) تهیه کنید. همچنین تمامی رمز های خود بر روی ایمیل، برنامه‌های پرداخت، پیام رسان‌ها و... را در جایی یادداشت کنید تا خدایی نا کرده اگر گوشی دست تعمیرکار مورد اطمینان نبود، از اطلاعات آن سو استفاده واقع نشود و یا در صورت پاک شدن کامل حافظه گوشی به مشکل بر نخورید.

تعمیرات گوشی آیفون اپل

3. پیدا کردن تعمیرکار متخصص

قبل از مراجعه به تعمیرکاران دیگر، اگر گوشی شما گارانتی دارد و می‌توانید آن را به نمایندگی های مجاز برای تعمیر تحویل دهید، حتما آن را در اولویت قرار دهید. اما اگر نمایندگی دستگاه شما در دسترس نبود، به دنبال تعمیرکار متخصص دستگاه خود بگردید که به بهترین شکل گوشی را عیب‌یابی کرده و قیمت مناسب را به شما ارئه دهد.

مرکز تخصصی اپل سنتر آماده ارائه خدمات سخت افزاری و نرم افزاری با بهترین کیفیت و قیمت است. اگر گوشی آیفون شما دچار مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری شده است.

 

4. گرفتن رسید از تعمیرکار

قبل از تحویل دادن گوشی به تعمیرکار کاملا گوشی را مورد بررسی قرار دهید و قطعاتی که سالم هستند (نظیر باتری، بلندگو، میکروفون، دوربین و...) را امتحان کنید و حتما تاییدیه سلامت آن‌ها را از تعمیرکار بگیرید و در رسیدی که تحویل می‌گیرید، درخواست کنید که این موارد را در آن یادداشت کند. همچنین هنگام تحویل گوشی از تعمیر کار، تمام مراحل بررسی گوشی را انجام دهید تا در صورت وجود مشکل جدید بتوان آن را بررسی کرد.

بیشتر بخوانید:درخواست تعمیر آیفون X ایکس اپل

تعمیرات گوشی آیفون اپل

مواردی که حتما باید در رسید قید شود:

1. کد IMEI گوشی: با این کار می‌توانید بررسی کنید که گوشی که تحویل می‌گیرید، گوشی شماست یا خیر.

2. قطعات معیوب و سالم در رسید قید شود.

3. دلیل خرابی گوشی که قرار است تعمیرکار روی آن کار کند، در رسید نوشته شود.

4. هزینه تعمیر و تاریخ تحویل و اتمام کار همراه با مهر تعمیرکار و امضای مشتری در رسید نوشته شود تا اگر مشکلی غیر از خرابی گوشی توسط تعمیرکار ایجاد شد، بتوانید آن را پیگیری کنید.

تعمیرات گوشی آیفون اپل

چند مورد از خرابی‌های مهم گوشی‌های آیفون

معمولا خرابی‌های گوشی آیفون از قطعات مصرفی میباشد. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین خرابی‌ها را به شما معرفی میکنیم تا در صورت معیوب شدن گوشی بتوانید تشخیص دهید که مشکل از کجای گوشی است.

1. مشکلات نرم‌افزاری: اگر گوشی آیفون شما دچار مشکل نرم‌افزاری شد و ارور میداد باید آن را از طریق آیتونز ریستور کنید تا مشکل آن حل شود.

2. خرابی دوربین: اگر دو دوربین همزمان از کار افتاد به احتمال زیاد مشکل از آیسی دوربین است اما اگر یکی از آن‌ها دچار خرابی شده باید آن را تعویض کنید.

3. سوکت شارژ: سوکت شارژ به دلیل استفاده زیاد نسبت به دیگر اجزا گوشی بیشتر دچار خرابی میشود. در مواقعی سوکت شارژ گوشی‌های آیفون جرم میگیرد و تنها با سرویس آن مشکل شارژ نکردن حل میشود. اما اگر کاملا خراب شده باشد باید آن را تعویض کنید.

4. خرابی تاچ: اگر تاچ گوشی آیفون شما کار نمیکند در بیشتر مواقع مشکل از آیسی تاچ است و با تعویض آن مشکل حل میشود. 

5. میکروفون و اسپیکر: اگر میکروفون یا اسپیکر گوشی آیفون شما معیوب شده در صورت جرم گرفتگی با سرویس مشکل حل میشود اما اگر باز همان مشکلات را داشتند یا باید خود قطعه تعویض شود یا اینکه آیسی آن عوض شود.

0 دیدگاه

ارسال یک دیدگاه

دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید.