همه چیز درباره افزایش طول عمر باتری اپل واچ

همه چیز درباره افزایش طول عمر باتری اپل واچ

کاربرانی که از اپل واچ استفاده می‌کنند، پس از مدتی کار کردن با آن متوجه می‌شوند که باید روزی یک بار اپل واچ خود را شارژ کنند. به گفته شرکت اپل، اپل واچ ها در صورت کامل بودن شارژ تا 18 ساعت شارژ دهی را دارند اما بستگی به استفاده کاربر دارد که مدت زمان شارژ دهی اپل واچ کمتر یا بیشتر شود. برای کاهش مصرف باتری اپل واچ راه‌های زیادی وجود دارد که کاربر با رعایت کردن این موارد میزان شارژ دهی اپل واچ خود را افزایش می‌دهد و مدت زمان بیشتر از آن استفاده می‌کند. عمر باتری اپل واچ‌ها 3 سال است و بعد از این مدت باید باتری اپل واچ تعویض شود. در این مطلب همه چیز را درباره میزان شارژ دهی اپل واچ و اینکه چگونه می‌توان مصرف باتری اپل واچ را کاهش داد و راه‌های پیشگیری از خرابی باتری اپل واچ را هم آموزش می‌دهیم. با اپل سنتر همراه باشید.

 

بیشتر بخوانید:

Battery Grapher اپل واچ

مدت زمان شارژ دهی اپل واچ

به گفته شرکت اپل میزان شارژ دهی اپل واچ به طور مفید 18 ساعت است و این در حالی است که از اپل واچ خود به شکل ترکیبی استفاده کنید. اما اگر از اپل واچ به طور مداوم به عنوان مثال برای تماس تلفنی استفاده کنید، میزان شارژ دهی اپل واچ شما 3 ساعت خواهد بود. میزان ظرفیت اپل واچ سری یک 246 میلی آمپر است و جدیدترین سری اپل واچ که سری 6 می‌باشد، 303/8 میلی آمپر است و سری‌های دیگر اپل واچ ما بین این دو عدد است. مدت زمان شارژ 0 تا 100 اپل واچ سری 6 یک ساعت و نیم و دیگر سری‌های اپل واچ با آداپتور 5 ولت 2 ساعت است.

میزان نگهداری شارژ باتری اپل واچ در فعالیت‌های مختلف به شرح ذیل است:

1. استفاده معمولی و ترکیبی، ماندگاری شارژ اپل واچ 18 ساعت

2. استفاده مانند یک ساعت، ماندگاری شارژ اپل واچ 48 ساعت

3. استفاده در حالت Power Reserve ماندگاری شارژ اپل واچ 72 ساعت

4. استفاده مداوم از برنامه‌های ورزش و تمرین ماندگاری شارژ اپل واچ 5 تا 6 ساعت

5. گوش دادن مداوم به آهنگ ماندگاری شارژ اپل واچ 5 تا 6 ساعت

6. استفاده مداوم از تماس با اپل واچ ماندگاری شارژ 3 ساعت

 

بررسی سلامت باتری اپل واچ

اپل واچ نیز مانند هر دستگاه دیگری بعد از مدتی استفاده از آن راندمان اولیه خود را از دست می‌دهد. برای اینکه سلامت باتری اپل واچ خود را مورد بررسی قرار دهید، باید یک سری مراحل را طی کنید تا از سلامت باتری اپل واچ خود اطمینان حاصل کنید.

 

1. بررسی سلامت باتری اپل واچ از طریق تنظیمات:

برای بررسی سلامت اپل واچ خود از طریق تنظیمات باید Watch OS اپل واچ به ورژن 7 بروزرسانی شده باشد. اگر این چنین بود، مراحل زیر را طی کنید.

1. به تنظیمات اپل واچ خود بروید.

2. بر روی باتری (Battery) تپ کنید.

3. بر روی سلامت باتری (Battery Health) تپ کنید. 

4. اگر درصد سلامت باتری بالای 80 درصد بود، وضعیت سلامت باتری مناسب است و سلامت باتری اپل واچ خوب است در غیر این صورت باید اقدام به تعویض باتری کنید.

بررسی سلامت باتری اپل واچ

2. بررسی سلامت باتری از طریق شارژ اپل واچ:

1. بررسی زمان شارژ اپل واچ: زمان شارژ اپل واچ از 0 تا 100 برای سری 6 یک ساعت و نیم و برای دیگر سری‌های اپل واچ 2 ساعت است. در صورتی که این تایم بیش از حد طولانی شود، سلامت باتری پایین آمده و باید به فکر تعویض آن باشید.

 

2. بررسی زمان از دست دادن شارژ اپل واچ: از دست دادن تقریبی شارژ اپل واچ در حالت عادی یک روز و نیم است و اگر از برنامه‌های جانبی استفاده کنید، تا یک روز شارژ دهی دارد. اگر از این مدت زمان بسیار پایین‌تر بود، حتما باتری اپل واچ خود را تعویض کنید.

 

شارژ کردن اشتباه اپل واچ

برای اینکه باتری اپل واچ شما عمر طولانی‌تری را داشته باشد و مدت زمان سلامت باتری آن بالا برود، باید برای شارژ اپل واچ از لوازم جانبی اورجینال استفاده کنید. اگر اپل واچ به درستی شارژ نمی‌شود، مراحل زیر را طی کنید.

 

1. بررسی کابل و آداپتور: اگر اپل واچ شما به درستی شارژ نمی‌شود و یا اینکه شارژ آن سریع به اتمام می‌رسد، آن را با کابل و آداپتور دیگری شارژ کنید و اگر شارژ شد، باید یک کابل و آداپتور اورجینال خریداری کنید. برای خرید کابل شارژر اپل واچ  اینجا کلیک کنید.

 

2. استفاده نکردن از شارژر متفرقه: سعی کنید همیشه از یک کابل یا آداپتور برای شارژ اپل واچ خود استفاده کنید تا در بلند مدت باتری اپل واچ شما سلامت خود را حفظ کند.

 

پیشگیری از آسیب رسیدن به باتری اپل واچ

 

1. باتری اپل واچ را به طور کامل خالی نکنید

برای اینکه باتری اپل واچ شما دچار آسیب دیده‌گی نشود، از تخلیه کامل شارژ آن جلوگیری کنید و قبل از اینکه اپل واچ با اتمام کامل شارژ باتری خاموش شود، آن را شارژ کنید.

 

2. استفاده از اپل واچ در دمای مناسب:

باتری سری‌های اپل واچ لیتیوم یونی است و در دما های بسیار بالا یا پایین دچار آسیب دیدگی می‌شود و باتری اپل واچ بعد از مدتی آسیب خواهد دید. سعی کنید در دمای بالای 35 درجه و هوای خیلی سرد از اپل واچ خود استفاده نکنید. بهترین دما برای باتری اپل واچ بین 16 تا 23 درجه سانتیگراد می‌باشد.

استفاده از اپل واچ در دمای مناسب

ترفندهای افزایش شارژ دهی باتری اپل واچ

برای اینکه بتوانید از باتری اپل واچ خود بهترین شارژ دهی را بگیرید، باید یک سری کارهایی که برای شما اهمیت ندارند را در اپل واچ خود غیر فعال کنید تا مدت زمان شارژ دهی اپل واچ شما بالاتر رود.

در زیر چند روش برای ذخیره بیشتر نیروی باتری معرفی خواهیم کرد.

 

1. خاموش کردن یاداور ضربان قلب اپل واچ:

با فعال سازی یاداور ضربان قلب اپل واچ هنگامی که ضربان قلب شما غیر عادی باشد، به شما هشدار خواهد داد. اگر این قابلیت برای شما کاربردی ندارد، برای حفظ شارژ باتری اپل واچ می‌توانید آن را غیر فعال کنید.

1. اپلیکیشن اپل واچ را در گوشی آیفون باز کنید.

2. گزینه Privacy را باز کنید.

3. در بخش Motion & Fitness این قابلیت را غیر فعال کنید.

 

2. غیر فعال کردن یاداور تحرک ( Activity Reminders )

برنامه Activity فعالیت‌های کاربر را مورد بررسی قرار می‌دهد و اگر به مدت 50 دقیقه بر روی صندلی نشسته باشید به شما یادآوری میکند که تحرک داشته باشید و هر 4 ساعت یادآوری ورزش کردن را به کاربر می‌دهد. اگر این قابلیت برای شما کاربردی ندارد، برای حفظ شارژ اپل واچ می‌توانید آن را غیر فعال کنید. برای غیر فعال کردن این قابلیت به منوی برنامه Activity در اپل واچ خود بروید و اعلان‌های آن را خاموش کنید.

 

3. غیر فعال سازی اعلان‌های اپل واچ

اگر تمایل دارید باتری اپل واچ شما شارژ دهی بیشتری را داشته باشد، می‌توانید اعلان‌هایی که بر روی صفحه اپل واچ ظاهر می‌شوند و اهمیت چندانی ندارند را غیر فعال کنید. این کار کمک زیادی به حفظ شارژ اپل واچ شما می‌کند.

1. صفحه اپل واچ (زمانی که ساعت را نشان می‌دهد) به سمت پایین بکشید تا بخش Notification Center نمایش داده شود.

2. سپس برنامه‌ای که میخواهید اعلان آن را غیر فعال کنید، به سمت چپ بکشید.

3. بر روی سه نقطه تپ کنید.

4. دو گزینه را مشاهده خواهید کرد. شما اولین گزینه که Deliver Quietly است را انتخاب کنید و با تپ کردن بر روی آن اعلان برنامه غیر فعال می‌شود.

 

4. فعال کردن حالت ذخیره انرژی ( Power Reserve )

اگر تمایل دارید از اپل واچ خود فقط جهت استفاده از ساعت استفاده کنید یا اینکه باتری اپل واچ شما رو به اتمام است و می‌خواهید نیرو ذخیره کنید، با فعال سازی این گزینه تمام قابلیت‌ها از کار خواهد افتاد و تا 72 ساعت در این حالت شارژ دهی خواهد داشت. برای فعال سازی این گزینه دکمه خاموش و روشن را فشار دهید و گزینه Power Reserve را انتخاب کنید.

0 دیدگاه

ارسال یک دیدگاه

دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید.