مشاهده و ایرادات رایج سلامت باتری ایفون و روش تشخیص | اپل سنتر 🧐

مشاهده و ایرادات رایج سلامت باتری ایفون و روش تشخیص | اپل سنتر 🧐

سلامت باتری ایفون یکی از مهم‌ترین کارهایی است که هر کاربر آیفون باید راجبش اطلاعات کافی رو داشته باشه تا بهترین استفاده رو از باتری گوشی ببره. در ادامه چند نکته و روش رو تحت عنوان مراقبت از باتری گوشی ایفون بررسی میکنیم و بعد از اون به اصلی ترین ایرادات بوجود اومده ناشی از عدم رعایت این روش ها میپردازیم.با اپل سنتر ابادان همراه باشید.
بدون تلف کردن وقت به اصلی ترین موارد میپردازیم اما قبل از اون اگه قصد خرید باتری ایفون رو دارید کلیک کنید و یا با شماره ۰۹۱۶۶۳۲۴۲۰۰ مستقیما در تماس باشید.

اول از هر چیز اگه قصد داری سلامت باتری ایفون رو مشاهده کنی به ادرس زیر توی گوشی ایفونت برو.
settings>>>battery>>>battery health

 


همه چیز از وقتی شروع میشه که ۳ ماه کابلت فیک باشه 🙂:

 

یکی از اصلی ترین مواردی که باید همیشه در نظر داشت و اولین قدم برای مراقبت از باتری آیفون به حساب می‌آید استفاده از کابل و کلگی اورجینال اپل یا دارای استاندارد ساخت شرکت اپل میباشد (MFI Apple) زیرا زمانی که شما از لوازم جانبی غیراستاندارد برای شارژ گوشی ایفون استفاده میکنید بعد از گذشت مدتی اول از هرچیز باتری گوشی دچار مشکل میشود، مرحله بعد بوجود آمدن مشکل برای فلت شارژ(سوکت شارژ)  و در آخر که از همه جدی‌تر میباشد بروز مشکل برای مدار شارژ و ic شارژ است.

محافظ سر راه شارژر ایفون، مثل سپر بنز برای اتاق ماشینه:
نکته مهم بعدی شارژ کردن با برق مستقیم میباشد یعنی به این شکل که کاربر تا جایی که امکان دارد بصورت مستقیم اداپتور شارژر را بدون محافظ نباید وارد جریان برق یا پیریز بکند زیرا در صورتی که برق شهری دچار نوسان های شدید شود امکان بروز مشکل برای گوشی هم بالا می‌رود.

ایفون هم قانون ۸۰ به ۲۰ داره 😁:
بهترین زمان برای شارژ کردن گوشی زمانی است که عدد درصد شارژ به 20 درصد رسیده باشد و بهترین زمان برای جداسازی شارژ روی درصد 85 یا 90 میباشد زمانی که کاربران بین این دو بازه گوشی خود را شارژ میکنند کمترین آسیب در بلند مدت به باتری و مدار شارژ میرسد یا بهتر است بگوییم هیچ آسیبی به باتری نمیرسد.

به خودت و گوشی استراحت بده شارژ شه:
یکی از مهم ترین موارد دیگر کار نکردن با گوشی در زمانی که در شارژ است این عمل بیشترین آسیب را به باتری، فلت شارژ و در نهایت مدار شارژ یا همان ic  شارژ میرساند بهتر این  است که در زمانی که گوشی آیفون به شارژ متصل است کمترین میزان استفاده را از آن داشت.

خصوصا گوشی های قدیمی تر ایفون!!!!!!
زمانی که قصد شارژ کردن گوشی آیفون را دارید یه نکته کوچک ولی بسیار تاثیر گذار وجود دارد که اکثر کاربران با توجه به اینکه شاید این مورد را بدانند از این کار پرهیز میکنند و آن در آوردن کاور گوشی در زمان شارژ است، دلیل این کار جلوگیری از بالا رفتن بیش از حد دمای گوشی در زمان شارژ شدن میباشد که باعث میشود آسیب کمتری به باتری برسد


و آخرین مورد در نحوه مراقبت از باتری آیفون،، شارژ کردن گوشی از شب تا صبح است، تکرار این حرکت در بلند مدت میتواند واقعا برای گوشی، باتری و مدار شارژ مشکل ایجاد کند. بهتر است که در طول روز یک زمان مشخص و خالی برای به شارژ زدن گوشی پیدا کنید.
و یا اینکه:
استفاده از کلگی و کابل‌هایی که قابلیت قطع کردن شارژ را دارند یکی دیگر از مواردی است که در بلند مدت باعث میشود آسیب کمتری به دستگاه شما وارد شود. زمانی که قصد دارید گوشی ایفون خود را از شب تا صبح به شارژ بزنید بهترین کار ممکن استفاده از کلگی‌هایی مانند کلگی تایمردار هادرون است، این محصول بعد از زمانی که برایش مشخص کرده‌اید بطور مثال 3 ساعت جریان برق را از ادابتور شما قطع میکند که باعث میشه از کابل و کلگی شارژر ایفون هم محافظت بشه.

موارد بالا جز ضروری ترین نکات و پایه ای ترین موارد مراقبتی، از باتری و کل مجموعه مدار شارژ برای تمام محصولات اپل بود و اطمینان داشته باشید با توجه به کیفیت ساخت محصولات اپل و رعایت موارد ذکر شده اگه یه محصول اپل رو به طور مثال یه ایفون رو اکبند و بدون اصطلاک خریداری کنید، بدون افت قیمت از ۳ تا ۵ سال بستگی به استفاده شما بهتون جوابگو هست و این عدد فوق العاده ای محسوب میشه.

حالا میرسیم به اصل مطلب که نشانه های اولیه از اسیب رسیدن به گوشی محسوب میشه و همچنین با ما همراه باشید تا راه حل هر کدوم هم بررسی کنیم.

 

اشتباه نشان دادن درصد باتری آیفون:

 

اشتباه نشان دادن درصد باتری یا اصطلاحا داشتن شارژ کاذب یکی از اتفاقاتی است که در اولین مرحله به دلیل استفاده از لوازم جانبی غیراستاندارد رخ میدهد. زمانی که این اتفاق رخ دهد درصد شارژی که گوشی آیفون به ما نمایش میدهد غیر واقعی میباشد به این صورت که امکان دارد گوشی با داشتن 30 درصد شارژ به یکباره خاموش شود و زمانی که به شارژ میزنید متوجه میشوید که دستگاه شارژ خیلی کمتری داشته، در این صورت طبق پاراگراف بالا بهترین و اولین قدم باید لوازم جانبی خود را تعویض کنید و در صورت بروز دوباره مشکل به سراغ باتری و فلت شارژ دستگاه بروید.

 

اشتباه نشان دادن درصد سلامت باتری ایفون:

 

یکی دیگر از مشکلاتی که در اثر استفاده از لوازم جنبی غیراستاندارد برای گوشی رخ میدهد اشتباه نشان دادن درصد سلامت باتری آیفون است، این اتفاق زمانی پیش می‌آید که ic شارژ گوشی ایفون توانایی بررسی و تحلیل سلامت باتری را نداشته باشد در این صورت بازهم در قدم اول باید لوازم جانبی خود را تعویض کنید و از نمونه‌های اورجینال یا برندهایی که دارای استاندارد mfi اپل هستند استفاده کنید و پس از گذشت چند وقت و شاید چند ماه و پس از اپدیت های نرم افزاری رسمی احتمالا مشکل رفع میشود و اگر بازهم با انجام اینکار مشکل برطرف نشد باید باتری دستگاه چک شود. 

مراقبت از باتری ایفون

 

نشان ندادن سلامت باتری ایفون بعد از تعویض باتری :


سلامت باتری ایفون موضوعی است که چند ساله مورد بحث در بین کاربران گوشی های اپل هست و جدیدا دوباره این موضوع دستخوش تغییرات شده و باز هم سر زبان ها افتاده. موضوع از این قرار است که در گوشی مدل ایفون xs به بالا بعد از تعویض باتری توسط تعمیرکاران ازاد، به صورت نرمال سلامت باتری نشان داده نمیشود و تعمیر کار با توجه به مدل دقیق ایفون باید عملیات دیگری هم روی باتری انجام دهد. در واقع در گوشی های قدیمی تر ایفون 6 تا ایفون x برای یک تعویض باتری کامل فقط کافی بود که باتری کهنه و قبلی از گوشی جدا شود و باتری جدید نصب شود و نیاز به عملیات خاصی نبود و بدون ارور و مشکل درصد سلامت باتری در تنظیمات به شما نشان داده میشد اما ایفون های xs به بعد اینطور نیست،و به مانند عکس زیر به شما ارور نشان داده میشود که برای برگرداندن سلامت باتری ایفون در ایفون های xs - xsmax باید فلت باتری قبلی از باتری کهنه جدا شود و روی باتری جدید توسط دستگاه جوش نقطه زن جوش داده شود و سپس توسط پروگرامر های مخصوص تعمیراتی هلث باتری و سایکل باتری پروگرام بشه تا هم ارور برطرف بشه و هم درصد سلامت باتری ایفون مانند قبل به شما نمایش داده شود یعنی ۱۰۰٪
این موضوع در ایفون های 11 به بالا هم به همین صورت است اما با مقداری تفاوت که باعث بالا رفتن هزینه تعمیراتی میشود چرا که علاوه بر عملیات های قبلی، باید یک فلت رابط دیگه هم که از پروگرامر های تعمیراتی پشتیبانی میکند باید سر راه فلت باتری و برد اصلی دستگاه شما قرار بگیرد تا درصد سلامت باتری ایفون به مانند قبل در تنظیمات نمایان شود.
پس در صورتی که قصد تعویض باتری ایفون xs به بعد خود را دارید حتما به یکی از تعمیرگاه های معتبر شهر خود مراجعه کنید که تکنسین ایفون شما ابزار و اطلاعات به روز را در اختیار داشته باشد. همچنین در صورتی که تعمیرگاه شما امکان انجام عملیات فنی جدید روی باتری گوشی شما را نداشت حداقل از تعمیرکار درخواست
باتری قبلی خودتون رو بکنید تا بعدا بتونید سلامت باتری ایفون خودتون را برگردانید. البته که ما اینکار را برای شما توی سریع ترین حالت ممکن انجام میدهیم wink
برای مشاوره و هماهنگی ارسال گوشی برای تعویض باتری میتوانید مستقیما با شماره 09166324200 تماس بگیرید.
گفتنی است در کارگاه تعمیرات اپل سنتر تمام باتری های ما دارای ۳تا۶ ماه گارانتی بی قید و شرط میباشد.

مشاهده سلامت باتری ایفون

 



 

 

افزایش درصد سلامت باتری ایفون:

 

افزایش درصد سلامت باتری زمانی نیاز است که عدد درصد battery health آیفون غیرواقعی باشد و این اختلاف گاهی بین 1 تا 5 درصد است اولین قدم برای برطرف کردن این مشکل آپدیت نرم افزاری دستگاه میباشد، با یک آپدیت ios امکان دارد درصد سلامت باتری به عدد واقعی خود برسد ولی حتما در همین حین باید لوازم جانبی دستگاه شما به صورت کامل چک شود و حتما از نمونه استاندارد استفاده کنید زیرا اگر گوشی شما آپدیت شود و همچنان از کابل شارژ و کلگی غیر استاندارد استفاده کنید مشکلات بیشتر و جدی‌تری رخ میدهد.

نحوه مراقبت از باتری ایفون

 

پرش درصد باتری ایفون:

 

پرش درصد شارژ همانطور که از اسم آن مشخص است نشان دهنده این میباشد که زمانی که در حال کار کردن با گوشی ایفون هستید به یکباره امکان دارد درصد باتری به طور مثال از ۵۰ درصد جهش کند و برسد به ۳۰ درصد یا حتی برعکس این اتفاق یعنی پرش شارژ جهش رو به بالا داشته باشد. این اتفاق بیشتر در آیفون‌های مدل 7+  تا آیفون 5 رخ میدهد و آن هم به دلیل گذشت زمان زیادی است که از تولید این محصولات میگذرد، برای حل این مشکل بازهم در اولین قدم باید کابل شارژ و کلگی شارژ دستگاه چک بشود و در صورت بروز دوباره مشکل نشان دهنده این است که یا باتری ایفون یا فلت شارژ یا ic شارژ دستگاه دچار مشکل شده است.
که البته در اکثر مواقع با تعویض باتری مشکل رفع میشود.
 

علت نشان ندادن درصد سلامت باتری ایفون:

نکته اولی که در این مورد باید به آن توجه داشت این است که درصد سلامت باتری از ios 12 به بعد در تنظیمات گوشی آیفون نشان داده میشود یعنی اگر ورژن ios دستگاه شما زیر 12 باشد برای دیدن درصد سلامت باتری ایفون باید از برنامه 3uTools استفاده کنید ولی اگر نسخه آی او اس دستگاه بالای 12 باشد و درصد سلامت باتری به شما نشان داده نشود اولین دلیل آن کار کردن گوشی روی باتری معیوب است به صورتی که بطور مثال اگر بعد از اینکه باتری در تنظیمات به شما ارور سرویس را داده باشد و شما توجه نکنید به این هشدار و اقدام به تعویض باتری نکنید بعد از گذشت مدتی عدد درصد سلامت باتری پنهان میشود که نشان میدهد جدا از باتری ic شارژ دستگاه هم احتمالا دچار مشکل شده است.
توجه:
 اگر این اتفاق بعد از تعویض باتری به یکباره برای شما اتفاق افتاد نشان دهنده این است که باتری جدید از جنس و کیفیت خوبی برخوردار نیست به همین دلیل ic شارژ دستگاه توانایی تحلیل و بررسی سلامت باتری را ندارد. علاوه بر این موارد نکته مهمی که باید در نظر داشت بعد از هر بار تعویض باتری آیفون باید یکبار باتری جدید به صورت کامل کالیبره شود. 
در اینجا به طور کامل اموزش کالیبره باتری ایفون رو توضیح دادیم.

سلامت باتری ایفون

 

 

علت خالی شدن باتری گوشی بدون استفاده آیفون:

خالی کردن باتری بدون اینکه از گوشی کار بکشید یکی از اتفاقاتی است که نشان میدهدمدار شارژ گوشی ایفون دچار مشکل شده است احتمالا هم باتری و هم ic شارژ!!!
  دلیل آن میتواند از باتری خراب باشد، استفاده از لوازم جانبی غیراستاندارد و یا شارژ کردن گوشی از شب تا صبح در بلند مدت از جمله کارهایی است که این بلا رو سر ایفون میاره. زمانی که این مشکل رخ دهد علاوه بر ic شارژ قطعا باتری شما هم دچار مشکل شده است پس باید هم باتری هم ic شارژ تعویض شود.
اگه گوشیتون مدل بالاتر هست این اتفاق نمیوفته ولی اگه افتاده اول خونسردی خودتون رو حفظ کنید و دوم نگران نباشید چون به احتمال خیلی خیلی خیلی بالا با عوض کردن جانبی هاتون و اگر استاندارد هستن، یکبار کالیبره کردن باتری و یک بار هم ریست دستگاه با لب تاپ مشکلتون حل میشه.
 

نحوه صحیح تست باتری و ic شارژ گوشی ایفون:

بعد از اینکه تمامی مشکلاتی که در صورت استفاده از لوازم جانبی غیراستاندارد و شارژ کردن نادرست دستگاه رخ میدهد را بررسی کردیم، حال به بررسی و تست باتری و ic شارژ گوشی میپردازیم. برای اینکه از سالم بودن باتری گوشی و مدار شارژ دستگاه خود مطلع شویم اولین موردی که باید انجام شود تست خالی کردن شارژ دستگاه در دو حالت مختلف میباشد به این صورت که یک بار گوشی را روی حالت پرواز گذاشته، درصد شارژ فعلیش را یادداشت کرده و از شب تا صبح بدون اینکه از گوشی کار بکشید روی حالت پرواز رهایش کنید.بعد از این کار برای ایفون های مدل بالاتر ایکس به بعد نهایتا ۱ تا ۲ درصد شارژ خالی کردن طبیعی است و ایفون های قدیمی تر هم نهایتا تا ۴-۵ درصد.
روش بعدی تست هم همین کار یعنی از شب تا صبح اما بلوتوث اینترنت همراه وای فای  خاموش و فقط انتن مخابراتی گوشی فعال باشه یعنی روی پرواز نباشه و بعد اون شما درصد شارژ رو قبل خواب و بعد خواب باید چک کنید که برای ایفون های قدیمی تر این عدد کم شده از شارژ تا ۱۰ درصد هم نهایتا نرماله و ایفون های جدید تر هم این عدد به زیر ۵ باید برسه. 

توجه در متن منظور از زمان گفته شده از شب تا صبح ۸ ساعت است.
 

سوالات متداول

برای تست سلامت آی سی شارژ و باتری آیفون یک ترفند ساده که با گذاشتن گوشی روی حالت پرواز و رصد درصد شارژ به راحتی امکان پذیر است که البته در متن به طور مفصل توضیح داده شده است.
در صورتی در قسمت تنظیمات گوشی آیفون خود عدد سلامت باتری را مشاهده نمیکنید اولین نکته به یاد داشتن این است که به طور کلی عدد سلامت باتری از آی او اس 12 به بعد قابل نمایش است. نکته دیگر اگر بعد از تعویض باتری این اتفافق رخ دهد نشان دهنده با کیفیت نبودن باتری است زیرا آی سی شارژ توان تحلیل سلامت باتری آیفون را ندارد و به طور مفصل این موضوع در مطلب بیان شده است.
دقت کنید که ایفون های 6 تا x بعد از تعویض باتری باید سلامت باتری دستگاه از طریق تنظیمات ایفون به شما نشان داده شود اما اگر ایفون xs به بالا دارید به صورت نرمال سلامت باتری نشان داده نمیشود و در تنظیمات به شما ارور apple genuine part داده میشود که در این صورت برای رفع این مشکل باید تکنسین ایفون عملیاتی را روی باتری جدید انجام دهد.

0 دیدگاه

ارسال یک دیدگاه

دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید.