کابل aux چیست و چگونه بهترین کابل ایوایکس برای ایفون را بشناسیم؟

کابل aux چیست و چگونه بهترین کابل ایوایکس برای ایفون را بشناسیم؟

صدا، صوت و موسیقی بخش جدانشدنی از زندگی روزمره ما است و اصلی‌ترین وسیله‌ای که به ما اجازه اتصال صوتی بین تمامی دستگاهای دیجیتال را میدهد کابل aux میباشد. کابل ایوایکس از اوایل قرن 19 اختراع شده است و روز به روز این تکنولوژی در حال پیشرفت میباشد. هرکدام از ما حداقل یک بار از کابل aux استفاده کرده‌ایم و میدانیم که اصلی‌ترین کاربرد این کابل در حال حاضر، اتصال گوشی‌های هوشمند به ضبط ماشین، اسپیکر، میکروفون و دیگر دستگاهای دیجیتال است، این کابل نمونه‌های استاندارد و غیراستاندارد بسیار زیادی دارد و به دلیل پایین بودن قیمت این کابل، هر کاربر براحتی میتواند حداقل یکی از آن‌ها را خریداری کند. در این پست به بررسی انواع کابل aux یا بهتره بگیم مناسب، برای دستگاه‌های اپلی موجود در بازار میپردازیم و در آخر یکی از بهترین نمونه‌های کابل aux مناسب برای ایفون را به شما معرفی خواهیم کرد. با اپل سنتر همراه باشید.

 

کابل aux چیست و چه ساختاری دارد؟

کابل آیوایکس یک کابل انتقال دهنده‌ی سیگنال میباشد که از رشته‌های فاز، نول و ارت تشکیل شده است. تمام سه رشته این کابل با عایق PVC و یک لایه آلومینیومی پوشیده شده است و تمامی این رشته‌ها با یک غلاف مسی که همه با آن آشنا هستیم پوشیده و نگه‌داشته میشوند. کابل aux یکی از ساده‌ترین ساختار‌ها را دارد و حتی اگر یک کاربر اقدام به ساخت آن بکند براحتی میتواند با تهیه این 3 رشته یک کابل انتقال صدا بپیچد و در آخر با اتصال همان دو سر غلاف مسی به سیم  که به آن جک 3.5 میلی متری هم گفته میشود کابل aux را بسازد که اغلب یک سر آن به گوشی یا میکروفون میخورد و سر دیگر به دستگاه  پخش کننده صدا.

 

انواع کابل aux

کابل aux 3.5 میلی متری یا همان جک معروف:

همان نمونه‌ای است که همه کاربران با آن آشنا هستند و برای انتقال صدا بین تمامی دستگاه های دیجیتال استفاده میشود، لازم به ذکر است کابل آیوایکس توانایی اتنقال سیگنال‌های تبدیل شده به آنالوگ را دارد و با هر دستگاهی که ورودی جک 3.5 میلی متری استاندارد و مناسب را داشته باشد سازگار است. بطور کامل این کابل برای استفاده و متصل شدن هر دستگاهی به پلیرها، پخش کنندهای صدا، میکروفون‌ها، ضبطهای ماشین، مسیریاب‌ها و سایر دستگاهای صوتی استفاده میشود. همچنین کابل ایوایکس 3.5 میلی متری به دو دسته تک کاناله و دو کاناله تقسیم میشود.

کابل aux فیبر نوری :

کابل انتقال صدا نوری متشکل از فیبر نوری است همانطور که از اسم آن مشخص میباشد. این نمونه کابل توانایی انتقال سیگنال‌های خام دیجیتالی را دارد دقیقا برخلاف کابل ایوایکس معمولی که تفاوت بسیار زیاد عملکرد این دو نمونه کابل را مشخص میسازد. کابل ایوایکس نوری تنها به دستگاهایی متصل میشود که ورودی فیبر نوری دارند و قابلیت‌های آن کاملا متفاوت با آیوایکس 3.5 میلی متری است.

کابل ایوکس تک کانال و دو کانال:

اگر فقط یک بار به هر فروشگاهی برای خرید کابل aux سر زده باشید قطعا با دو کلمه تک کانال و دو کانال آشنا هستید. اگر این دو کلمه را به معنی ساده‌تری بیان کنیم تک کاناله همان پخش صدای مونو میباشد و دو کاناله پخش صدای استریو. مونو به این معنا میباشد تمامی صداها و صوت‌ها از یک باند پخش میشود یا یک خروجی پخش میشود ولی پخش صدای استریو به این معنا میباشد که تفکیک صدا به صورت کامل مشخص است و تجربه گوش دادن به موسیقی و تماشای فیلم را برای شما متفاوت خواهد ساخت و عملا صدای تفکیک شده از دو یا چند باند پخش میشود و صدایی به مراتب واقعی‌تر را تجربه خواهید کرد.

 

کابل aux

 

 

طول مناسب کابل‌های آیوایکس به طور معمول طول و متراژی بین 1 تا 1.5 متر را دارند ولی نمونه‌های دیگری هم وجود دارد که طول آن کابل‌ها به 10 متر یا ۲۰ متر هم میرساند ولی نکته مهم در بحث طول کابل aux ارتباط طول کابل و جریان است، به این گونه که هرچه طول کابل افزایش یابد مقاوت آن در برابر جریان شدت پیدا میکند و معنی این جمله این است که هرچه طول کابل ایوایکس بیشتر باشد حرکت سیگنال ها آهسته‌تر و کندتر میشود.

 

به چه نکاتی هنگام خرید کابل aux باید دقت کنیم؟

  • یکی از اولین نکاتی که در خرید یک کابل aux  باید در نظر داشت بحث قیمت است هیچگاه در خرید آیوایکس کیفیت را فدای قیمت نکنید زیرا اغلب آیوایکس‌هایی که قیمت بسیار پایینی دارند بعد از مدت کوتاهی دچار مشکل میشوند و علاوه بر آن امکان آسیب رساندن به ورودی جک دستگاه شما را هم دارد. 
  • نکته دیگر و قابل توجه، همیشه کابل aux را خریداری کنید که سری جک آن طلایی باشد. جک‌هایی که دارای سوکتی با روکش طلا هستند از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و همچنین طلا رسانای بسیار قوی‌تری نسبت به بقیه فلزات برای سیگنال‌های الکتریکی هستند و بهترین کیفیت صدا را به شما میدهد. 
  • همیشه در خرید کابل aux مناسب، سازگاری آن را با دستگاه هایی که قرار است به آن‌ها متصل شود را بررسی کنید.البته در گوشی های ایفون ۷ به بعد به دلیل حذف درگاه aux شما باید از یک تبدیل هندزفری ایفون هم استفاده کنید.
  • کابلی که با لایه‌های مسی ساخته شده باشد جز بهترین کابل‌های aux است. این نکته شاید خنده‌دار باشد زیرا در تمامی کابل‌ها از مس به عنوان رسانا استفاده میشود ولی مهم در این قسمت، بحث کیفیت فلز مسی است که در آن کابل به کار گرفته شده است که همیشه باید برای این کابل مهم در مجموعه لوازم جانبی موبایل بهترین کیفیت مس، در ساخت آن به کار گرفته شود.

خرید کابل aux

 

معرفی کابل آیوایکس آینوبن

 

برای خرید کابل aux آیفون و یا بهتره بگیم کابلی که تمامی استانداردهای ذکر شده را داشته باشد قطعا آینوبن یکی از بهترین‌ها خواهد بود. aux آینوبن یک کابل کاملا استاندارد با بدنه کنفی، سری سوکت طلا و گارانتی مادام العمر میباشد. سرعت انتقال این کابل به 5X میرسد و دلیل آن هم استفاده از طلای 24 عیار در روکش آن است همچنین بدنه کنفی این کابل بسیار بسیار مقاوم و محکم میباشد که در برابر فشارهای مختلف دوام بسیار بالایی دارد. آینوبن یک شرکت اصالتا آلمانی است که از سال 2015 کار خود را در شهر برن شروع کرد. این شرکت سالانه تعداد بسیار زیادی لوازم جانبی را تولید و روانه بازار میکند ولی نکته مهم این است که اکثر محصولات شرکت آینوبن اعم از کابل لایتنینگ، کلگی‌های w34c و غیره استاندارد mfi اپل را دارند و همین امر برای آیوایکس آینوبن هم صدق میکند. این محصول یکی از استانداردترین aux ها در بازار میباشد.

1 دیدگاه

  • آدمیر

    آدمیر

    29 آبان 1400 ساعت 06:39
    بسیار عالی

ارسال یک دیدگاه

دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید.