ایرپاد چیست؟ | معرفی، مشخصات و مقایسه ایرپاد سری 1 و 2 و پرو

ایرپاد چیست؟ | معرفی، مشخصات و مقایسه ایرپاد سری 1 و 2 و پرو

شرکت اپل در سال 2016 در کنار آیفون 7 و اپل واچ سری 2 از اولین هدفون بی‌سیم خود با نام ایرپاد رونمایی کرد که از طریق بلوتوث به سایر دستگاه‌هایی که از بلوتوث پشتیبانی می‌کنند، متصل شود. ایرپاد به دلیل طرح نوین خود و بی‌سیم بودن استقبال بسیار خوبی از طرف کاربران داشت. به همین دلیل در سال 2019 شرکت اپل ایرپاد سری 2 اپل را معرفی کرد که از نظر ظاهری تغییر خاصی را شامل نمیشد اما از نظر سخت افزاری بسیار سریع‌تر بود و یک سری تغییرات دیگری را نیز شامل می‌شد. اما پس از گذشت مدت کمی در سال 2020 شرکت اپل از مدل جدید ایرپاد با نام  ایرپاد پرو رونمایی کرد که هم از نظر ظاهری و هم از نظر سخت افزاری تغییرات بسیار زیادی را شامل شد. در ادامه به تفاوت‌های سری ایرپادها می‌پردازیم. با اپل سنتر همراه باشید.

 

محصولات:

هندزفری آیفون

1- تفاوت های ظاهری

در ایرپادهای سری 1 و 2 گوشی هدفون‌ها یک ساز عمومی داشت که ممکن بود با هر نوع گوش سازگار نباشند و به دلیل نداشتن لاستیک بر روی آن‌ها احتمال افتادن در هنگام ورزش بسیار بالا بود. اما در ایرپاد پرو طراحی هدفون‌ها تغییرات زیادی را شامل شد. ساقه هدفون کمی کوتاه‌تر شد و در گوشی آن‌ها از نوک‌های سیلیکونی استفاده شد که از سه ساز کوچک، متوسط و بزرگ برای سایزهای گوش مختلف عرضه شد. همچنین این نوک‌های سیلیکونی باعث می‌شدند که هدفون‌ها درون گوش به خوبی جای بگیرند و احتمال نفوذ صدای اطراف و گرد و غبار و همچنین افتادن از گوش بسیار پایین بیاید.

Airpods Pro - ایرپاد پرو

2- صدا گیری ( Noise Cancellation )

در ایرپاد پرو یک قابلیتی که اضافه شده است، نویز کنسلینگ یا ضد نویز (Anti Noise) است. این قابلیت به این شکل کار می‌کند که با فعال سازی آن دیگر صدای اطراف را حتی اگر موسیقی هم در حال پخش نباشد، نخواهید شنید. این عمل از طریق 4 میکروفون انجام شده است که دو عدد در خارج و دو عدد در داخل گوشی هدفون تعبیه شده است. این عمل با ارسال نویز خنثی در مقابل صدای اطراف باعث می‌شود نویز اطراف به گوش کاربر نرسد. این قابلیت در ایرپادهای سری 2 و 1 وجود ندارد.

قابلیت anti noise در ایرپاد اپل

3- حالت شفافیت ( Transparency Mode )

با فعال سازی این قابلیت کاربر قادر خواهد بود که هنگامی که در حال گوش دادن به موسیقی است، صدای اطراف را به شکل واضح بشنود و با اطراف خود ارتباط برقرار کند. این حالت هنگام پیاده روی، دوچرخه سواری و هنگامی که نیاز به شنیدن صدای اطراف دارید، بسیار کاربردی خواهد بود. این قابلیت در ایرپادهای سری 1 و 2 وجود ندارد.

 

4- اکولایزر تطبیقی ( Adaptive EQ )

این قابلیت هم در ایرپاد پرو وجود دارد و کاربرد آن به این شکل است که یک سری سنسور در آن قرار داده شده است که فیزیک و مجرای گوش کاربر را مورد بررسی قرار داده و صوت‌های آهنگ را با گوش کاربر منطبق می‌کند تا تجربه شنیداری یک پارچه‌تری را تجربه کند.

 

5- استفاده از دستیار صوتی اپل ( Siri )

در ایرپاد پرو و سری 2 ارتباط با Siri (دستیار صوتی هوشمند اپل) بسیار راحت است و با صدا کردن آن فعال می‌شود اما در ایرپاد سری 1 با ضربه زدن بر روی هدفون فعال می‌شود.

 

6- مقاومت در برابر آب

ایرپادهای سری 1 و 2 مقاومت اندکی در برابر آب و عرق گوش دارند و استاندارد رسمی‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته نشده است اما ایرپاد پرو از استاندارد IPX4 پیروی می‌کند و می‌تواند به مدت زمان 10 دقیقه در برابر آب مقومت کند.

ایرپاد اپل مقاوم در برابر آب

7- مدت نگهداری شارژ

در ایرپادهای سری 1 و 2 کاربر می‌تواند 5 ساعت مداوم به آهنگ گوش دهد؛ در ایرپاد سری 1 دو ساعت و در ایرپاد سری 2 سه ساعت بطور مداوم صحبت کند. در ایرپاد پرو 4.5 ساعت مداوم می‌توان به آهنگ گوش داد اما در صورت استفاده از کیس شارژ آن‌ها می‌توان تا 24 ساعت مداوم از ایرپادها استفاده کرد. یک تفاوتی که کیس شارژ ایرپاد پرو با سری 1 و 2 دارد، داشتن قابلیت وایرلس شارژ است و همچنین ایرپاد پرو از فست شارژ (شارژ سریع) نیز پشتیبانی می‌کند. 

میزان شارژ ایرپاد اپل سری 1 و 2 و پرو

0 دیدگاه

ارسال یک دیدگاه

دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید.