نقد و بررسی ایرپاد مکس (AirPods Max) | مشخصات، کیفیت صدا و قیمت

نقد و بررسی ایرپاد مکس (AirPods Max) | مشخصات، کیفیت صدا و قیمت

شرکت اپل از اولین هدفون گوشی خود با نام AirPods Max رونمایی کرد. این هدفون روگوشی هوشمند محصول کمپانی اپل است که به زودی روانه بازار می‌شود. کیفیت صدا در ایرپاد مکس بسیار بالا و واضح است که تجربه‌ی لذت بخشی به شنونده می‌دهد. روگوشی‌های ایرپاد مکس اپل با راحتی بر روی گوش قرار می‌گیرد و به هیچ عنوان باعث ناراحتی کاربر نمی‌شود. در این هدفون امکان تغییر میزان صدا، شروع و توقف پخش، استفاده از دستیار سیری (Siri Assistant)، پاسخ دادن مکالمه، رفتن به موسیقی قبلی یا بعدی و... امکان پذیر است. تنها نکته منفی که AirPods Max می‌تواند داشته باشد، قیمت آن است که نسبت به رقبای خود بسیار بالاتر است. در ادامه به نقد و بررسی ویژگی‌های این هدفون جدید شرکت اپل میپردازیم تا ببینیم که آیا ارزش دارد این مبلغ را بابت آن بپردازیم یا خیر.

رنگ های مختلف ایرپاد مکس

آموزش انتقال موزیک از آیفون به کامپیوتر و بالعکس با نرم افزار 3uTools

مگ سیف چیست؟

طراحی هدفون ایرپاد مکس اپل

شرکت اپل در طراحی هدفون ایرپاد مکس مانور ویژه‌ایی داده است. در قسمت هدبند از پارچه‌ای مشبکی شکل استفاده شده تا وزن بدنه پخش شود و فشار کمتری به سر کاربر وارد شود. فریم بدنه از فولاد ضد زنگ ساخته شده و استحکام زیادی دارد و با اشکال و اندازه‌های متنوع سازگاری دارد. بازوهای هدبند به سادگی طولشان افزایش می‌یابند و در جای خود محکم می‌ایستند تا هدفون به خوبی بر روی سر جای بگیرد. هر یک از ایرکاپ‌ها (EarCup) از طریق ساختاری تلسکوپی شکل به بازوها متصل می‌شوند که فشار ایرکاپ‌ها را متعادل و توزیع می‌کند. این مکانیسم باعث می‌شود که بتوان ایرکاپ را چرخاند تا هدفون به بهترین شکل ممکن روی سر قرار بگیرد. بالشتک‌های ایرپاد مکس باعث راحتی گوش‌های شخص می‌شود. همچنین این بالشتک‌ها به صورت مغناطیسی به ایرکاپ‌ها متصل می‌شوند که می‌توان به راحتی آن‌ها را تعویض کرد. به عنوان مثال می‌توان رنگ و اندازه‌ی آن‌ها را تغییر داد. همچنین شرکت اپل المان‌های طراحی ساعت‌های اپل واچ یعنی دکمه چرخان (Digital crown) را نیز به ایرپاد مکس آورده است. از این دکمه چرخان می‌توان برای پخش و توقف صدا، اسکیپ کردن آهنگ، پاسخ دادن یا قطع کردن تماس استفاده کرد. همچنین امکان فعال سازی دستیار صوتی (سیری) نیز وجود دارد. در ایرپاد مکس دکمه‌ای دیگر وجود دارد که با فشار دادن آن به راحتی نویز کنسلینگ را غیر فعال کرده و به صدای اطراف گوش داد و با زدن همین دکمه به حالت قبل بازگشت.

ایرپاد مکس سفید

مشخصات صوتی ایرپاد مکس اپل

شرکت اپل در هر یک از ایرکاپ‌های ایرپاد مکس از تراشه H1 استفاده کرده است که محاسبات مربوط به کیفیت توسط همین تراشه‌ها انجام می‌شود. اپل مجموعه‌ای از قابلیت‌های صوتی را که پیش‌تر نمونه آن‌ها را در هدفون گوشی ایرپادز دیده بودیم، به ایرپادز مکس نیز آورده است مانند EQ که فرکانس‌های مختلف را به صورت خودکار با شکل گوش کاربر تطبیق می‌دهد.

قابلیت بعدی حالت شفافیت (Transparency Mode) به کاربر این امکان را می‌دهد که صداهای محیط را به وضوح شنیده و از اتفاق‌های اطراف خود مطلع شوید.

از دیگر قابلیت‌ها میتوان به امکان اشتراک گذاری صدا بین دو ایرپاد مکس متصل به یک آیفون و صدای فضایی (Spatial Audio) اشاره کرد. ایرپادز مکس برای بهره‌مندی از قابلیت حذف نویز (Noise Cancelling) به 9 میکروفون خارجی مجهز است. این میکروفون‌ها صدای خارجی را تحلیل و در واکنش به آن‌ها صدایی تولید می‌کند تا گوش کاربر صدای بیرون را نشنود. ایرپادز مکس به لطف داشتن میکروفون‌های مجهز به فناوری بیم فورمینگ (Beamfirming) تماس‌های صوتی با کیفیتی را برای شما به ارمغان می‌آورد. حتی به هنگامی که باد شدید بوزد، صدای شما برای شخص مقابل واضح خواهد بود. این هدفون از ژیروسکوپ و شتاب سنج برای ردیابی حرکت سر کاربر و نقشه برداری از صدا برای ساخت یک تجربه مانند سالن سینما را برای کاربر فراهم می‌کند.

روگوشی ایرپاد مکس

 

دیگر قابلیت‌های ایرپاد مکس اپل

 

ایرپاد مکس می‌تواند تا 20 ساعت شارژ دهی کند. برای شارژ کردن آن باید از لایتنینگ استفاده کنید. در مواقعی که عجله دارید، با پنج دقیقه شارژ ایرپاد مکس می‌توانید 90 دقیقه به پخش محتوای صوتی بپردازید. زمانی که هدفون را از روی گوش خود بردارید، پخش موسیقی به صورت خودکار متوقف می‌شود و وقتی هدفون را روی گوش خود بگذارید، پخش صدا ادامه پیدا می‌کند. ایرپاد مکس اپل در پنج رنگ نقره‌ای، آبی آسمانی، سبز، صورتی و خاکستری فضایی عرضه می‌گردد. چیزی که بیشتر از بقیه خصوصیات ایرپاد مکس جلب توجه می‌کند، قیمت این محصول است که 549 دلار قیمت گذاری شده است. هدفونی که شرکت اپل به بازار عرضه می‌کند، گران قیمت‌تر از تمام هدفون‌های رده بالای شرکت‌های رقیب می‌باشد. با این حال شرکت اپل امیدوار است اتفاقی که برای ایرپادز و ایرپادز پرو رخ داد، برای ایرپاد مکس نیز تکرار شود. هدفون‌های توگوشی اپل امروزه بازار هدفون‌های TWS را به سلطه‌ی خود درآورده‌اند و اکنون اپل به بازار هدفون‌های روگوش می‌اندیشد.

Airpod Max از نمای کنار و روبرو

0 دیدگاه

ارسال یک دیدگاه

دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید.