فعال سازی حالت دارک مود (dark mode) گوشی‌های آیفون

فعال سازی حالت دارک مود (dark mode) گوشی‌های آیفون

شرکت اپل با رونمایی از ios13 گوشی‌های آیفون را به حالت تاریک (Dark Mode) مجهز کرد. با فعال سازی حالت دارک مود در گوشی های آیفون در مکان‌های تاریک چشم آسیب کمتری میبیند و دچار خستگی کمتری میشود همچنین مصرف باتری گوشی آیفون بسیار پایین می‌آید به دلیل عدم استفاده از رنگ سفید که نیاز به انرژی بیشتری دارد. در این مطلب نحوه فعال سازی حالت dark mode در گوشی‌های آیفون را به شما آموزش میدهیم و اینکه چگونه حالت اتوماتیک دارک مود گوشی آیفون خود را تنظیم کنید. همچنین نحوه فعال سازی حالت اتوماتیک تنظیم نور صفحه آیفون را به شما آموزش میدهیم. با اپل سنتر همراه باشید.


دارک مود در ios 12

 

دارک مود چیست؟

 

با توجه به بالا رفتن میزان کارکردن کاربران با گوشی‌هوشمند آسیب‌های وارده به چشم روز به روز بیشتر میشود که این امر باعث خستگی و افتادگی چشم میشود. و همین امر باعث شد که شرکت‌های سازنده به فکر قابلیتی جدید برای کاهش این آسیب‌ها بیوفتند که نام آن دارک مود است. 
 دارک مود چیست؟
دارک مود از چه زمانی وارد گوشی‌های اندروید و ios شد؟ 
دارک مود همانطور که از اسم آن هم مشخص است یکی از Modeهای گوشی‌های هوشمند میباشد، که وظیفه آن کاهش میزان آسیب ناشی از کارکردن زیاد با گوشی به چشم میباشد و ایجاد فضایی متفاوت برای کار کردن با گوشی. قول وجود دارک مود در ios12 یکی از وعده‌های شرکت اپل بود ولی این قابلیت از ios13 به بعد وارد گوشی‌های ایفون شد و همین امر سبب شده است که برای فعالسازی دارک مود ایفون6 کاربران باید از برنامه‌های جانبی دیگری استفاده کنند. همچنین در گوشی‌های اندروید دارک مود پس از ورود اندروید 10 به نرم افزار آن اضاف شد. علاوه بر این موارد بعد از ورود دارک مود آیفون، برخی اپلیکیشن‌های کاربردی به دنبال پشتیبانی این حالت در فضای کاربری خود بودند که اولین اپ آنها هم اینستاگرام میباشد. با فعال سازی دارک مود ایفون کاربران وارد فضای کاربری دلنشین‌تری خواهند شد زیرا زمانی که با گوشی کار میکنند رنگ‌های روشن و سفید باعث خستگی چشم میشود همچنین از تابش نور صفحه نمایش به مقدار بسیار چشم گیری کاسته میشود و حتی با وجود اینکه برای مطالعه بهترین حالت زمینه روشن با متن سیاه و تاریک است ولی در این حالت چشم شما خستگی کمتری در مطالعه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

سلامت باتری آیفون

راهنمای خرید انواع قاب‌های آیفون

 

فعال سازی دارک مود آیفون:

برای فعال سازی دارک مود در گوشی‌های آیفون 2 راه وجود دارد

1. فعال سازی دارک مود گوشی آیفون از طریق Control Center: برای فعال سازی دارک مود از این روش کافیست کنترل سنتر گوشی آیفون را بالا بکشید و انگشت خود را بروی آیفون تنظیم نور چند ثانیه نگهدارید و در صفحه جدید گزینه دارک مود را انتخاب کنید تا در گوشی آیفون شما فعال شود.

دارک مود ایفون

 

2. فعال سازی دارک مود گوشی آیفون از طریق تنظیمات

1. settings گوشی آیفون خود را باز کنید. 

2. گزینه  Display & Brightness را انتخاب کنید.

3. در صفحه جدید گزینه  Dark  را انتخاب کنید.

دارک مود در ایفون

4. اگر تمایل دارید که حالت Dark Mode گوشی آیفون شما به شکل اتوماتیک با طلوع و غروب خورشید فعال و غیرفعال شود باید تیک گزینه  Automatic که در پایین گزینه  Dark است را فعال کنید.

5. وقتی گزینه اتوماتیک را فعال میکنید، در پایین آن گزینه Options را مشاهده خواهید کرد. با تب کردن بر روی آن دو گزینه را مشاهده خواهید کرد: 

  • Sunset to Sunrise: با انتخاب این گزینه گوشی آیفون شما  به شکل خودکار زمان طلوع و غروب خورشید منطقه شما را بررسی میکند و حالت دارک مود را فعال و غیرفعال میکند.
  • Custom Schedule: در این گزینه میتوانید تایم فعال سازی و غیرفعال سازی حالت دارک مود گوشی آیفون خود را به شکل دستی (Custom) تنظیم کنید.
  • گزینه Light Appearance: زمان غیرفعال شدن حالت Dark Mode آیفون 
  • گزینه Dark Appearance: زمان فعال شدن حالت دارک مود آیفون 

حالت دارک مود گوشی آیفون

 

فعال سازی حالت اتوماتیک تنظیم نور صفحه گوشی آیفون 

با فعال سازی تنظیم نور صفحه گوشی آیفون، نور صفحه نمایش نسبت به نور اطراف شما تنظیم میشود به عنوان مثال در مکان‌هایی که تاریک است نور صفحه نمایش کم میشود تا آسیبی به چشمان شما نرسد. برای فعال سازی تنظیم خودکار نور صفحه نمایش گوشی آیفون مراحل زیر را طی کنید.

1. به تنظیمات گوشی آیفون مراجعه کنید.

2. گزینه  Accessibility را انتخاب کنید.

3. بروی گزینه Display & Text Size تب کنید.

4. وقتی صفحه جدید باز شد در انتهای آن گزینه  Auto Brightness را مشاهده میکنید کافیست تیک آن را بزنید تا به رنگ سبز درآید حال گوشی آیفون شما نسبت به نور فضای اطراف نور صفحه نمایش خود را تنظیم میکند.

دارک مود

0 دیدگاه

ارسال یک دیدگاه

دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید.