مگ سیف (MagSafe) چیست؟ کاربرد و تفاوت مگ سیف روی سری آیفون ۱۲ 😋

مگ سیف (MagSafe) چیست؟ کاربرد و تفاوت مگ سیف روی سری آیفون ۱۲ 😋

مگ سیف :

مگ سیف در واقع نام وایرلس شارژ اختصاصی شرکت اپل میباشد که همزمان با سری آیفون 12 معرفی شد و اگر بخواهیم بطور خلاصه به قابلیت‌های آن اشاره کنیم استفاده از این فناوری باعث آسیب نرسیدن به بخش‌هایی مثل سوکت شارژ آیفون12 یا باقی مدل‌های آیفون میشود و همچنین امکان استفاده از لوازم جانبی‌های بسیار متنوع مثل جاکارتی مگ سیف را فراهم میکند.
در ادامه بطور کامل نحوه کارکرد و ویژگی‌های مگ سیف را در اپل سنتر با جزئیات بررسی خواهیم کرد. 

 

مگ سیف چیست؟ 
 

کانکتور برق اختصاصی شرکت اپل است که اولین بار برای لپ تاپ‌های مک بوک پرو و مک بوک ایر که در 10 ژانویه سال 2006 معرفی شدند، طراحی شد. MagSafe از دو کلمه Magnetic به معنی مغناطیسی و Safe به معنی ایمن تشکیل شده است. دلیل این نامگذاری نیز حصول اطمینان از امنیت محصولات اپل به استفاده کننده است. به عنوان مثال زمانی که لپ تاپ شما روی میز در حال شارژ باشد و یک کودک کابل شارژ آن را بکشد، اگر کابل شارژ معمولی باشد لپ تاپ به زمین خواد افتاد اما اگر کانکتور مگ سیف باشد، به دلیل اتصال مغناطیسی آن به راحتی از لپ تاپ جدا شده و اتفاقی برای آن نخواهد افتاد. حال شرکت اپل وایرلس شارژ مگ سیف خود را برای آیفون‌های 12 وارد بازار کرده است. وایرلس شارژ مگ سیف به این صورت عمل می‌کند که به پشت گوشی آیفون می‌چسبد و آن را شارژ می‌کند. یکی از نکات قابل توجه MagSafe سرعت شارژ دهی بیشتر آن نسبت به وایرلس شارژهای Qi است.

 

مگ سیف چیست

شارژر مگ سیف اپل :

شرکت اپل از آیفون 8 به بعد از قابلیت وایرلس شارژ بر روی گوشی‌های خود استفاده کرده است. در این نوع از شارژرها دیگر نیازی به متصل کردن کابل به سوکت شارژ نمی‌باشد و با قرار دادن گوشی از پشت روی شارژر، گوشی شما شارژ می‌شود. مزیت وایرلس شارژ این است که از آسیب احتمالی درگاه شارژ گوشی پیشگیری می‌کند اما سرعت شارژ دهی آن نسبت به شارژ گوشی از طریق کابل مقدار خیلی کمی پایین‌تر است به این صورت که شارژ کردن با کابل اورجینال حداکثر توان 18 وات را روی آیفون سری 11 به قبل و 20 وات روی سری آیفون 12 دارد اما استفاده از مگ سیف 15 وات قدرت شارژدهی به آیفون شما میدهد.
از آیفون 8 تا 12پرو مکس دارای قابلیت وایرلس شارژ Qi می‌باشند. Qi  استاندارد وایرلس شارژ است؛ به این صورت که مقدار انرژی انتقال یافته از وایرلس شارژ به دستگاه در حال شارژ را تعیین می‌کند. همچنین یک پایگاه داده محصول Qi-Certified را در اختیار شما قرار می‌دهد که به کمک آن می‌توانید پد بی سیم درست را برای آیفون خود پیدا و خریداری کنید. اگر یک محصول دارای گواهینامه Qi باشد، لوگو آن را در محصول و بسته بندی آن خواهید دید.

مقایسه وایرلس شارژ های Qi با MagSafe

مقایسه وایرلس شارژ Qi با MagSafe:

قابلیت وایرلس شارژ در گوشی‌های آیفون 12 وجود دارد اما با این تفاوت که از نوع مگ سیف می‌باشند. یکی از بارزترین ویژگی‌های مگ سیف این است که قابلیت وایرلس شارژ را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. یکی از تفاوت‌های وایرلس شارژ مگ سیف با Qi این است که در وایرلس‌ شارژ Qi اگر گوشی دقیقا در مرکز شارژر قرار نگیرد، سرعت شارژ تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند اما وایرلس شارژهای مگ سیف این محدودیت را ندارند و سرعت شارژ اصلا کم نمی‌شود. یکی دیگر از مزیت‌های مگ سیف این است که هنگامی که آیفون شما به وایرلس شارژ متصل باشد، بدون ترس از اینکه اتصال شارژ قطع شود، می‌توانید از گوشی خود استفاده کنید. سرعت وایرلس شارژهای مگ سیف به 15 وات می‌رسد و نسبت به وایرلس شارژهای Qi که 7/5 وات می‌باشند، سرعت شارژ بیشتری را دارد.

MagSafe در iPhone 12

به جز آیفون 12 چه گوشی‌هایی از MagSafe پشتیبانی می‌کنند؟

تمام آیفون‌هایی که از وایرلس شارژ پشتیبانی می‌کنند از MagSafe نیز پشتیبانی می‌کنند اما روند شارژ آن‌ها بسیار کندتر از حد معمول است. در آزمایشی که بر روی آیفون 11 پرو صورت گرفت، گوشی آیفون را که مقدار شارژ آن 1 درصد بود را بر روی مگ سیف قرار دادند که در عرض 30 دقیقه شارژ آن به 15 درصد رسید. در مقایسه با وایرلس شارژهای 7/5 واتی Qi که در 30 دقیقه گوشی‌های آیفون را 25 درصد شارز می‌کند، مگ سیف شارژ دهی کندتری دارد. اگر قصد خرید وایرلس شارژ MagSafe را برای گوشی‌ آیفون خود دارید که مدل پایین تری نسبت به آیفون 12 دارد، پیشنهاد می‌کنیم این کار را نکنید و از وایرلس شارژهای استاندارد Qi استفاده کنید.

همه آنچه که باید درباره MagSafe (مگ سیف) بدانید

خرید شارژر مگ سیف :

خرید شارژر مگ سیف هم مانند دیگر لوازم جانبی‌های آیفون و باقی برندها دارای مدل‌های فیک و اصلی است، مگ سیف در اپل سنتر با گارانتی ضمانت اصالت و سلامت کالا به مشتریان عزیز عرضه میشود.
پیشنهاد ما خرید شارژر مگ سیف از فروشگاهای معتبر است همچنین این دقت را داشته باشید که برای بهترین عملکرد مگ سیف باید از آداپتور 20 واتی استفاده بکنید.

خرید شارژر مگ سیف

لوازم جانبی مگ سیف :

با مجهز شدن آیفون 12 به مگ سیف، شرکت اپل یک سری لوازم جانبی که از طریق مگ سیف کاربرد دارند را تولید کرده است. شرکت اپل کاورهای مجهز به MagSafe را تولید می‌کند تا برای شارژ گوشی خود از طریق وایرلس شارژ نیازی به خارج کردن گوشی خود از کاور نباشید. همچنین یک جا کارتی مجهز به مگ سیف را تولید کرده است که به پشت گوشی آیفون 12 می‌چسبد و این امکان را می‌دهد که کارت‌های اعتباری خود را درون آن بگذارید. یک نمونه دیگر پایه نگهدارنده است که بیشتر می‌تواند در خودرو کاربرد داشته باشد؛ به این صورت که گوشی شما به پایه می‌چسبد و همزمان شارژ می‌شود. یکی از کاربردی‌ترین آن‌ها وایرلس شارژ مگ سیف دوگانه است که می‌تواند گوشی آیفون و اپل واچ را به صورت همزمان شارژ کند.

لوازم جانبی MagSafe (مگ سیف)

0 دیدگاه

ارسال یک دیدگاه

دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید.