تشخیص لوازم جانبی اورجینال اپل | بررسی اصالت لوازم...

تشخیص لوازم جانبی اورجینال اپل | بررسی اصالت لوازم...

بسیاری از کاربران دستگاه های شرکت اپل آشنایی کافی با محصولات اورجینال ندارند و در شناسایی لوازم جانبی اورجینال اپل دچار مشکل می‌شوند. کاربرانی که به دنبال عدم آسیب رسیدن به دستگاه و ماندگاری بالای دستگاه خود هستند، ممکن است در انتخاب درست لوازم جانبی اورجینال دچار سردرگمی شوند. در همین حال محصولی خریداری می‌کنند که به مرور زمان محصول کارایی خود را از دست می‌دهد و احتمال آسیب رساندن به گوشی آیفون وجود دارد. لوازم جانبی اپل به دو بخش برقی مانند کابل شارژ، آداپتور و غیربرقی مانند کاور، گلس و... تقسیم می‌شوند. در این مطلب به شما کمک خوهیم کرد که چگونه محصولات اصلی و اورجینال را تشخیص دهید تا بتوانید انتخاب درستی در هنگام سفارش محصول داشته باشید. با اپل سنتر همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

غیر فعال سازی حالت نابینایان

 

تشخیص اورجینال بودن لوازم جانبی غیربرقی

شرکت‌های زیادی لوازم جانبی محصولات اپل را تولید می‌کنند که به دو دسته تقسیم می‌شوند.

دسته اول برند دار (اورجینال) که محصولات آن‌ها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد و تمام استانداردهای یک محصول که به گوشی‌های آیفون، آیپد و... آسیب نرساند را دارند. مزیت لوازم جانبی اورجینال کیفیت بسیار بالا، ماندگاری بالا، آسیب نزدن به دستگاه و پایبندی به تمام استانداردها می‌باشد اما از نقاط منفی آن می‌توان به قیمت بالا، نبود تنوع بالا و دسترسی سخت‌تر اشاره کرد. از شرکت هایی که برند اورجینال هستند که لوازم جانبی غیر برقی هم تولید می‌کنند می‌توان به Kajsa، KDoo، Nilkin، Spigen و... اشاره کرد.

دسته دوم شرکت‌هایی می‌باشند که توجهی به کیفیت محصول خود نمی‌کنند و محصولات آن‌ها معمولا قیمت پایینی دارند. با خرید این گونه لوازم جانبی ممکن است به دستگاه خود آسیب وارد کنید. متاسفانه برای شناسایی اورجینال بودن لوازم جانبی غیر برقی لوگوی خاصی وجود ندارد و باید با برندهای اورجینال آشنایی داشته باشید یا اینکه بسته بندی و کیفیت محصول را مورد بررسی قرار دهید. زیرا محصول اورجینال نحوه بسته بندی و کیفیت آن‌ها حتما شما را تحت تاـیر قرار خواهد داد. همچنین همیشه از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.

تشخیص اصل بودن لوازم جانبی اپل

تشخیص اورجینال بودن لوازم جانبی برقی شرکت اپل:

چطور تشخیص بدیم لوازم جانبی ای که می‌خواهیم خریداری کنیم مورد تایید شرکت اپل است؟ بسیار ساده است. برندهایی که شرکت اپل آن‌ها را تایید کرده، روی بسته بندی محصولات Made For iPhone.iPad.iPod که مخفف آن MFI می‌باشد، حک شده است. اگر این استاندارد را بر روی محصول جانبی اپل مشاهده کردید، نشان از اصل بودن آن کالا می‌باشد.

 

MFI (Made For iPhone.iPad.iPod) چیست؟

به غیر از خود شرکت اپل که لوازم جانبی برای محصولات خود تولید میکند، یک سری از برندها هستند که همین کار را انجام می‌دهند اما برای اثبات کیفیت محصول تولید شده یک تاییدیه از شرکت اپل میگیرند که نام آن MFI می‌باشد. گرفتن این تاییدیه به این صورت است که محصول تولید شده توسط شرکت اپل مورد آزمایش قرار می‌گیرد که شامل فاکتورهای بالا نرفتن بیش از حد حرارت موقع استفاده، ماندگاری محصول و نداشتن مشکل با محصولات اپل می‌باشد. وقتی این مراحل طی شد و محصول استانداردهای لازم شرکت اپل را داشت، یک نشان تاییدیه Made For iPhone.iPod.iPad را دریافت می‌کند و با پرداخت مالیات به شرکت اپل از این امتیاز برخوردار می‌شود. این نشان به شرکت‌ها کمک می‌کند که برای تبلیغات قدرت مانور بیشتری را داشته باشند. همچنین مصرف کننده از اصالت کالا اطمینان پیدا می‌کند و با خیال آسوده خرید خود را انجام می‌دهد. لوازم جانبی برقی که نشان MFI را دارند، به یک چیپ اختصاصی مجهز هستند که دستگاه شما به کمک آن متوجه می‌شود که این وسلیه جانبی اورجینال است و به آن اجازه اتصال می‌دهد. حال برای اینکه تشخیص بدهید محصولی که نشان MFI روی آن درج شده تقلبی نیست کافیست به صفحه جستجوی لوازم جانبی اپل مراجعه کنید. سپس نام محصول مورد نظر، کد محصول و یا کد UPC/EAN را وارد کنید (کد UPC/EAN همان شماره سریال محصول می‌باشد). اگر لوازم جانبی مد نظر را در این سایت مشاهده نکردید، MFI آن اعتباری ندارد و مورد تایید شرکت اپل نیست. چند نمونه لوازم جانبی برقی که دارای MFI می‌توان به ANKER، Belkin، Inoben، POWEROLOGY، Baseus اشاره کرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و راهنمای تصویری بررسی MFi محصولات، به این مطلب مراجعه کنید.

کابل انکر - اصالت کالا با استاندارد MFI

کابل پاورولوژِی - بررسی اصالت کالای اپل

 

لوازم جانبی برقی با کیفیت بدون تایید MFI:

به غیر از لوازم جانبی که دارای تاییدیه MFI می‌باشند، یک سری برند دیگر وجود دارند که اکثر استانداردهایی که برای تاییدیه شرکت اپل وجود دارد را رعایت میکنند اما به این دلیل که قیمت محصول بالا نرود و مالیات به شرکت اپل پرداخت نکنند، بر روی محصولات آن‌ها MFI درج نشده است. این محصولات تقریبا کیفیت و دوام لازم را دارند و می‌توان از آن‌ها استفاده نمود. اگر قیمت محصولات اورجینال برای شما بسیار بالا است، این محصولات پیشنهاد های بسیار خوبی هستند. زیرا یک محصول مقرون به صرفه را خریداری کرده‌اید. درست است که مانند لوازم جانبی که MFI دارند مطمئن نیستند، اما به نوعی احتمال آسیب رسیدن به گوشی آیفون شما نسبت به لوازم جانبی بی کیفیت بسیار کمتر است. . چند نمونه لوازم جانبی که کیفیت بالا دارند اما MFI ندارند، می‌توان به Mcdodo و Yesido اشاره کرد.

چیپست اپل - بررسی اورجینال بودن لوازم جانبی اپل با MFI

لوازم جانبی برقی غیر استاندارد و بدون برند محصولات اپل:

این دسته از لوازم جانبی محصولات اپل برند خاصی ندارند و معمولا در نحوه ساخت آن‌ها با دقت پایین انجام می‌شود و فقط جنبه تجاری دارند. بسیاری از کاربران اطلاع ندارند که لوازم جانبی برقی‌ که استانداردهای شرکت اپل را ندارند، بسیار زیاد است و ممکن است گوشی آیفون آن‌ را قبول نکند یا دارای مشکلات دیگری اعم از عمر کم و از همه مهمتر باعث خرابی گوشی آیفون شوند. به عنوان مثال شما از کابل شارژ فیک و تقلبی قیمت پایین استفاده می‌کنید. شاید در شروع کار با مشکل مواجه نشوید اما در بلند مدت می‌تواند باعث داغ شدن بیش از حد باتری و خرابی آیسی شارژ شود و هزینه‌های بالاتری را روی دست شما بگذارد. حتی در مواردی دیده شده که کابل شارژ غیر استاندارد باعث ایجاد حرارت بسیار زیاد در قسمت سوکت شده است و چون درگاه شارژ به فینگر نزدیک است، باعث خرابی حسگر اثر انگشت شده است. در مقاله‌ دیگری از اپل سنتر آبادان به طور مفصل‌تر به دلایل خرابی حسگر اثر انگشت و روش های رفع آن اشاره شده است. سعی کنید که از این نوع لوازم جانبی که برند خاصی ندارند و قیمت آن‌ها بسیار پایین است، به هیچ وجه استفاده نکنید. اگر یک کابل 300 هزار تومانی بخرید بهتر است تا یک کابل 100هزار تومانی بخرید که هم خود آن در مدت کوتاهی خراب شود و هم اینکه باعث خرابی گوشی شما شود و هزینه‌های بسیار بالاتری را شامل شود.

اگر دستگاه اپل شما به هر دلیلی خراب شد و نیاز به تعمیر داشت، کلیه تعمیرات توسط تعمیرات تخصصی اپل سنتر آبادان انجام می‌گیرد. برای اینکار کافیست از طریق فرم درخواست تعمیر محصولات اپل، درخواستتان را برای ما ارسال کنید. پس از دریافت درخواست شما، همکاران ما در بخش تعمیرات اپل سنتر در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

0 دیدگاه

ارسال یک دیدگاه

دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید.