چگونگی بررسی صحت MFi لوازم جانبی اپل | راهنمای استعلام تاییدیه اپل

چگونگی بررسی صحت MFi لوازم جانبی اپل | راهنمای استعلام تاییدیه اپل

MFi استاندارد شرکت اپل است که مخفف Made For iPhone-iPod-iPad می‌باشد. برندهایی که می‌خواهند لوازم جانبی محصولات شرکت اپل را تولید کنند، باید یک سری استانداردها را رعایت کنند و لوازم جانبی مد نظر توسط شرکت اپل مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر تمام استانداردهای محصولات اپل را داشت، یک نشان تایید با نام MFi را می‌گیرد. این نشان بر روی لوازم جانبی درج می‌شود که البته بدون هزیه هم نیست و شرکتی که لوازم جانبی را تولید می‌کند، باید مالیات درج این استاندارد را بپردازد. یک سری برندها وجود دارند که MFi آن‌ها اعتباری ندارد و قطعا آن کیفیت لازم را نداشته و ممکن است به گوشی آیفون کاربر آسیب وارد کند اما یک راهی وجود دارد که می‌توان اصل بودن نشان MFi را بررسی کرد و از داشتن استانداردهای اپل اطمینان حاصل کرد. در این مطلب چگونگی شناسایی و تایید صحت MFi اپل را آموزش خواهیم داد. با اپل سنتر آبادان همراه باشید.


بیشتر بخوانید:

راه تشخیص لوازم جانبی اورجینال اپل 
معرفی انواع گلس صفحه نمایش

 

راهنمای بررسی تاییدیه MFi Certified

چگونگی بررسی صحت نشان MFi

MFi نشان استاندارد شرکت اپل است که بر روی محصولاتی که مورد تایید شرکت اپل می‌باشند، درج می‌شود. یک سری برندها وجود دارند که بدون بررسی لوازم جانبی آن‌ها توسط شرکت اپل و پرداخت نکردن مالیات، نشان MFIi را بر روی لوازم جانبی خود درج می‌کنند اما کاربران به راحتی می‌توانند صحت لوگوی MFi درج شده بر روی لوازم جانبی را بررسی کنند و لوازم جانبی تقلبی را به جای اصل خریداری نکنند.

مراحل بررسی MFi

برای بررسی MFi محصول مراحل زیر را انجام دهید.

1- وارد آدرس بررسی لایسنس لوازم جانبی اپل شوید.

2- پس از باز شدن صفحه، دو کادر مستطیل شکل را مشاهده خواهید کرد که یکی از آن‌ها کوچک‌تر است. در این کارد روش سرچ محصول را باید انتخاب کنید. شما می‌توانید به 3 روش مختلف محصول را جستجو کنید؛ از طریق مدل، برند و کد UPC/EAN (شماره سریال) لوازم جانبی مورد نظر که البته بهترین روش استفاده از شماره سریال است.

راهنمای تاییدیه Apple MFi اپل - تصویر شماره 1

3- ما در اینجا گزینه UPC/EAN را انتخاب می‌کنیم و شماره سریال محصول را در مستطیل بزرگ میزنیم. بعد از انجام این مراحل بر روی Search کلیک می‌کنیم. اگر لوگوی MFi محصول اعتباری نداشته باشد، مسلما چیزی نمایش داده نخواهد شد اما اگر لوازم جانبی استاندارد باشد، مشخصات کلی محصول نمایش داده خواهد شد.

راهنمای تاییدیه Apple MFi اپل - تصویر شماره 2

4- همانطور که مشاهده می‌کنید، کد UPC/EAN لوازم جانبی که وارد شده، MFi آن معتبر بوده و مشخصات زیر را نمایش خواهد داد. 

  • برند (BRAND) لوازم جانبی
  • نام لوازم جانبی
  • مدل (MODEL) لوازم جانبی
  • دسته بندی (CATEGORY)

راهنمای تاییدیه Apple MFi اپل - تصویر شماره 3

 

در بالا من کابل USB-C به لاتنینگ را جستجو کردم تا از صحت نشان MFi آن اطمینان حاصل کنم. در نتایج جستجو تمام مشخصات نظیر برند، مدل، نام محصول و دسته بندی آن را نشان داده و من با خیال راحت این لوازم جانبی را خریداری می‌کنم و از اصل بودن آن کاملا مطمئن هستم. می‌توانید با این روش به راحتی لوازم جانبی‌ای که نشان MFi اپل بر روی آن‌ها درج شده را مورد بررسی قرار دهید و از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید و با خیال آسوده خرید خود را انجام دهید.

سوالات متداول

لوازم جانبی های شرکت اپل اکثرا دارای قیمت بالایی هستند و همچنین کیفیت بالا، ولی در بعضی موارد محصولاتی مشاهده میشود که دارای قیمت بالا و کیفیت بسیار پایینی هستند. برای شناختن بهتر محصولات با کیفیت از بقیه نمونه‌ها کافیت روی جعبه محصولی مورد نظر به دنبال نشان استاندارد MFI شرکت اپل باشید. درصورتی که این نشان را مشاهده کنید میتوانید با خیال بسیار راحت تری خرید خود را انجام دهید.
محصولاتی که دارای استاندارد ساخت اپل هستند روی جعبه آنها کلمه Made For iphone/ipod/ipad را مشاهده خواهید کرد.
برای مطلع شدن از داشتن MFI هر محصولی، کافیست به سایت اپل بروید و یا داخل موتور سرچ گوگل عبارت mfi licensed accessories را سرچ کنید و در آنجا از اصالت محصول خود مطلع شوید. در مطلب به طور مفصل توضیح داده شده است.

0 دیدگاه

ارسال یک دیدگاه

دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید.