مقایسه اپل واچ سری 6 و اپل واچ SE | تفاوت ها، ویژگی ها، مشخصات و قیمت

مقایسه اپل واچ سری 6 و اپل واچ SE | تفاوت ها، ویژگی ها، مشخصات و قیمت

در این پست قصد داریم به نقد و بررسی دو ساعت مچی سری جدید شرکت اپل بپردازیم و تفاوت های اپل واچ سری 6 با مدل SE را بررسی کنیم. اپل واچ SE در واقع نسخه اقتصادی شرکت است که از لحاظ ظاهری شبیهه به اپل واچ سری 6 است. می‌توان گفت اپل واچ SE جایگزین سری 4 می‌باشد و تقریبا قابلیت های آن را دارد اما اپل واچ سری 6 که به عنوان پرچمدار جدید شرکت اپل رونمایی شد، چه از نظر ظاهری و چه از نظر سخت‌افزاری و قابلیت‌های آن، از نسخه‌های قبلی بسیار بهتر است. شرکت اپل به این دلیل اپل واچ SE را با سری 6 وارد بازار کرده تا برای کاربرانی که توانایی خرید سری 6 را ندارند، یک نمونه ارزان‌تر و اقتصادی تر معرفی کند ولی از لحاظ فناوری به روز باشد. با ما همراه باشید تا این دو محصول را مقایسه کنیم و همچنین با برخی از قابلیت‌ها و مشخصات آن‌ها آشنا شویم.

بیشتر بخوانید:



مقایسه قیمت:

اپل واچ‌های جدید مانند نسخه‌های قدیمی خود در دو نمونه‌ی دارای سیم کارت (سلولار) و معمولی عرضه می‌شوند.

  • قیمت اپل واچ سری 6 40mm /44mm نسخه GPS: 399 دلار /430 دلار
  • قیمت اپل واچ سری 6 40mm /44mm نسخه GPS سلولار: 499دلار / 530
  • قیمت اپل واچ SE 40mm / 44mm نسخه GPS: 297 دلار / 310 دلار
  • قیمت اپل واچ SE 40mm / 44mm نسخه GPS سلولار: 329دلار / 360

اپل واچ سری 6 که پرچمدار ساعت‌های هوشمند این کمپانی می‌باشد و اپل واچ SE به عنوان نسخه‌ای اقتصادی‌ و ارزان‌تر در کنار آن قرار می‌گیرد اما آیا 80 دلار هزینه بیشتر چیزی از امکانات را کمتر می‌کند؟ در ادامه به بررسی دقیق‌تر این موضوع می‌پردازیم.

مزایای اپل واچ سری 6 نسبت به SE:

1- نمایشگر همیشه روشن:

یکی از قابلیت‌های اپل واچ سری 5، نمایشگر همیشه روشن بود. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که یک سری اطلاعات مختصر را بدون روشن کردن نمایشگر مشاهده کنید. اپل واچ سری 6 نیز این ویژگی را دارد و محتوای نمایشگر 2.5 برابر روشن تر می‌باشد. شرکت اپل این قابلیت را به اپل واچ SE اضافه نکرده است. اگر میخواهید اپل واچ شما این ویژگی را داشته باشد، باید اپل واچ سری 6 را خریداری کنید.


2- سنسور سنجش میزان اکسیژن خون:

یک تفاوت دیگر که اپل واچ SE با سری 6 دارد نبود سنسور سنجش میزان اکسیژن خون میباشد، شرکت اپل این ویژگی را فقط به اپل واچ سری 6 محدود کرده است. لازم به ذکر است که این قابلیت، در ایران قابل استفاده نمی‌باشد.


3- سنسور نوار قلب(ECG):

اپل ویژگی ECG را در اپل واچ SE قرار نداده است. از آنجایی که اپل واچ سری 4 این ویژگی را دارد، می‌توان گفت ویژگی‌های پایش سلامتی آن بهتر است.

مقایسه اپل واچ سری 6 و اپل واچ se


4- وای فای:

اپل واچ سری 6 از وای فای دو کاناله برخوردار می‌باشد، و از پهنای باند 5 گیگاهرتزی بهره میبرد. این در حالی است که اپل واچ SE دارای پهنای باند 2.4 گیگاهرتزی است.


5- تراشه U1:

اپل واچ سری 6 به تراشه U1 مجهز شده است. فعلا تنها قابلیت این تراشه مکان‌یابی خیلی دقیق در حد اختلاف چند سانتیمتر است. در آینده‌ای نزدیک برای اپلیکیشن Findmy، ایرتگ و تجربه ناوبری به شدت مهم و ضروری خواهد بود اما اپل واچ SE این قابلیت را ندارد.


6- تراشه S6:

در اپل واچ سری 6 از تراشه S6 استفاده شده که بر پایه تراشه A13 bionic می‌باشد که باعث افزایش سرعت 20 درصدی نسبت به نسل‌های قبل آن شده است اما در اپل واچ SE از تراشه S5 استفاده شده است که سرعت آن برابر با اپل واچ سری 5 است.

مقایسه Apple Watch Series 6 و Apple Watch SE


نقاط قوت:

در بالا به نکاتی اشاره کردیم که در اپل واچ سری 6 وجود داشت اما اپل واچ SE از آن‌ها بی‌بهره بود، یا اینکه ضعیف‌تر بود. ما در ادامه مطلب برخی قابلیت‌های مشترک و هم سطح این دو مدل می‌پردازیم.

1- سیستم عامل:

هر دو اپل واچ از سیستم عامل WatchOS 7 بهره می‌برند.


2- تشخیص سقوط:

ویژگی تشخیص سقوط که با اپل واچ سری 4 معروف شد، در این دو مدل جدید نیز وجود دارد. گویا این قابلیت در تمام اپل واچ‌های بعد نیز وجود خواهد داشت.


3- ارتفاع سنج همیشه روشن:

یکی از جذاب‌ترین کاربرد‌هایی که اپل واچ‌های SE  و سری 6 دارند، ارتفاع سنج همیشه روشن است. این قابلیت را فقط این دو مدل از اپل واچ دارند که برای کاربرانی که علاقه به کوهنوردی دارند، بسیار مناسب و کاربردی است.


4- سنسور ضربان قلب:

با اینکه اپل واچ SE سنسور ECG را ندارد اما یک قابلیت بسیار کاربردی دیگری را دارد و آن سنسور ضربان قلب می‌باشد. این سنسور به حدی دقیق عمل می‌کند که هر زمان ضربان قلب شما بیش از حد کند یا تند شود هشدار می‌دهد. این ویژگی برای این ساعت ارزان قیمت واقعا تحسین برانگیز است.

Apple Watch SE


5- قابلیت پایش خواب:‌

مطابق تمام اپل واچ ها، اپل واچ سری SE نیز سیستم پایش خواب را داراست. این قابلیت در اپل واچ SE آماتور است و می‌توانید مدت زمان خواب را از طریق آن متوجه شوید.


6- قابلیت ضد آب:

اپل واچ SE کاملا ضد آب است. با خیال راحت و اطمینان خاطر می‌توانید با آن به استخر بروید اما توصیه می‌کنیم در آب شور و آب دریا از آن استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث آسیب دیدگی دستگاه شما گردد.

 

1 دیدگاه

  • Nomscanna

    Nomscanna

    26 دی 1401 ساعت 00:39
    <a href=https://bestcialis20mg.com/>generic cialis 5mg</a> I had one similar to yours

ارسال یک دیدگاه

دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید.