هوم پاد مینی اپل معرفی شد | مشخصات، قیمت و زمان عرضه

هوم پاد مینی اپل معرفی شد | مشخصات، قیمت و زمان عرضه

هوم پاد اولین اسپیکر هوشمند شرکت اپل بوده است که به وای فای متصل می‌شد و دارای Siri (دستیار صوتی هوشمند اپل) که از طریق آن می‌توانستید به جز آهنگ گوش دادن، کارهایی مانند شنیدن اخبار روز، یادآوری کارهای روزانه و... را انجام دهید. این اسپیکر در 5 ژوئن 2017 معرفی و اوایل سال 2018 عرضه شد. درست است که در مقایسه با اسپیکرهای هوشمند هم نسل خود بسیار از کیفیت بالاتری برخوردار بوده اما قیمت بالاتری را نیز داشت. قیمت اولیه این اسپیکر هوشمند 349 دلار بوده و بعد قیمت آن به 299 دلار تغییر قیمت یافت اما باز هم برای یک اسپیکر قیمت بالایی بود و می‌توان گفت بازخورد زیادی از طرف کاربران نداشت. تقریبا پس از 3 سال شرکت اپل در اکتبر 2020 از اسپیکر هوشمند جدید خود با نام HomePod mini رونمایی کرد که هم قابلیت‌های آن بسیار بالاتر رفته و هم اینکه سایز آن بسیار کوچک‌تر از HomePod است و قیمت آن هم نسبت به کارایی آن بسیار مناسب میباشد و تنها 99 دلار در نظر گرفته شده. با اپل سنتر همراه باشید تا در ادامه به امکانات و کارایی HomePod mini بپردازیم. با اپل سنتر همراه باشید.

نکات ظاهری HomePod mini:

HomePod mini واقعا کوچک است و ارتفاع آن فقط 8.4 سانتیمتر و عرض آن 9.8 سانتیمتر می‌باشد که شکل آن کروی است. هوم پاد مینی در دو رنگ سفید و مشکی تولید می‌شود و بدنه آن توسط پارچه‌ایی مشبکی شکل پوشانده شده است که ظاهر اسپیکر را بسیار شیک و زیبا می‌کند. به دلیل اندازه کوچک این اسپیکر می‌توان در همه جای خانه به راحتی قرار داده شود. تنها صفحه‌ی این اسپیکر در بالای آن قرار دارد که هنگامی که غیرفعال است، مات می‌باشد اما هنگامی که سیری در حال گوش دادن یا پردازش است، یک کره چرخشی رنگی ظاهر می‌شود و البته در هنگام پخش آهنگ یک گوی سفید کوچک‌تر به آرامی نوسان می‌کند. در HomePod mini هیچ دکمه فیزیکی وجود ندارد و هنگامی که آن را فعال می‌کنید و صفحه بالایی روشن می‌شود، نمادهای مثبت و منفی که تقریبا نامرئی می‌باشند را نشان می‌دهد که با لمس آن‌ها می‌توانید صدا را کم یا زیاد کنید. با یک بار لمس مرکز صفحه نمایش آهنگ متوقف می‌شود و یا از سر گرفته می‌شود. با دو بار لمس سریع مرکز به آهنگ بعد و با سه بار لمس سریع به آهنگ قبل باز میگردید و با یک لمس طولانی در مرکز می‌توانید سیری را روی حالت گوش دادن قرار دهید. هیچ ارتباط صوتی فیزیکی نیز وجود ندارد حتی کابل برق ثابت است و در انتهای آن یک فیش USB-C وجود دارد که به یک آداپتور 20 واتی متصل می‌شود. هوم پاد مینی را فقط می‌توانید با آداپتور 20 یا 18 واتی روشن کنید و اگر قدرت آداپتور کمتر باشد بر روی نمایشگر HomePod mini یک نور نارنجی رنگ تپنده ظاهر می‌شود که نشان دهنده نامناسب بودن توان برق ورودی برای روشن شدن هوم پاد مینی است.
 

بیشتر بخوانید:

نقد و بررسی ایرپاد مکس
محصولات:

تجهیزات جانبی اپل

 

هوم پاد مینی آیفون

قابلیت‌های نرم‌افزاری HomePod mini:

اولین قابلیتی که باید به آن اشاره کرد و بسیار هم کاربردی است، Siri می‌باشد که بسیاری از کارهای روزمره را با آن انجام دهید. قابلیت های Siri شامل اطلاع از اخبار روز، چگونگی آب و هوا، ترافیک، رویدادهایی که باید یاداوری شوند، قرارهای شخصی روزانه خود، ارسال پیام و... که دستیار صوتی اپل همه‌ی این کارها را انجام می‌دهد. همچنین سیری می‌تواند صدای 6 نفر از اعضای خانواده را تشخیص دهد و شناسایی کند و نسبت به آشنایی با آن شخص، به سریع‌ترین شکل ممکن نیاز او را برطرف کند. HomePod mini از AirPlay 2 پشتیبانی میکند که کاربر می‌تواند از این طریق چند هوم پاد مینی را در جاهای مختلف خانه به هم متصل کند و به صورت همزمان از آن‌ها استفاده کند. همچنین می‌تواند با نزدیک کردن دو هوم پاد مینی صدای استریو تولید کند ( صدای استریو مانند سینمای خانگی می‌باشد و بیشتر برای فیلم دیدن کاربرد دارد. مثلا زمانی که صدا از سمت راست باشد، اسپیکر سمت راستی آن را پخش میکند) اما نمی‌توان HomePod mini را به HomePod متصل کرد. هوم پاد مینی از قابلیت Findmy پشتیبانی می‌کند که با فعال سازی آن این امکان می‌توان گوشی‌های آیفون، اپل واچ و... که این قابلیت را دارند را با ایجاد آلارم مکان آن‌ها را نشان داد؛ البته زمانی که نمی‌دانید آن‌ها را کجای خانه گذاشته‌اید. یک قابلیت دیگر هوم پاد مینی کنترل لوازم خانگی‌هایی است که از HomeKit پشتیبانی می‌کنند و به عنوان یک مرکز اصلی برای دسترسی به این دستگاه‌ها در زمان غیبت کاربر عمل می‌کنند.

هوم پاد مینی - اسپیکر هوشمند اپل

قابلیت‌های سخت افزاری HomePod mini:

شرکت اپل در هوم پاد مینی از تراشه s5 که در اپل واچ سری 5 بود، استفاده کرده است که باعث افزایش عملکرد سیری و کیفیت صدای آن شود. یک قابلیت دیگر هوم پاد مینی UWB یا (Ultra-wideband) است که به معنی باند فوق سریع می‌باشد. این قابلیت می‌تواند اندازه‌گیری بسیار دقیق زمان انتشار سیگنال رادیویی را ممکن کند و امکان اندازه‌گیری فاصله در حد سانتیمتر فراهم شود. در واقع سایر دستگاه‌های شرکت اپل مانند آیفون‌های جدید و اپل واچ‌هایی که به این تکنولوژی مجهز شده‌اند، با هوم پاد مینی ارتباط بسیار بهتری را دارا خواهند بود. ویژگی UWB باعث شده که HomePod mini متوجه نزدیک شدن کاربر شود و وقتی در اتاق یا خانه را باز کند، می‌تواند از HomePod mini به عنوان یک کنترل برای دستگاه‌های مختلف استفاده کند. به عنوان مثال می‌توان میزان روشنایی و حجم صدا را کم یا زیاد کند. پشتیبانی هوم پاد مینی از تکنولوژی UWB باعث شده است که مکان دقیق دستگاه‌هایی که تراشه U1 را دارند، مانند اپل واچ سری 6 و گوشی‌هی آیفون 11 به بعد را مشخص کند و بتواند آن‌ها را کنترل کند.

 

مشخصات صوتی HomePod mini:

در داخل هوم پاد مینی یک درایور کامل وجود دارد که مجهز به یک آهنربای Neodymium و دو آهنربای Passiv Radiator است که از بین برنده نیرو می‌شود و باعث ایجاد باس عمیق و فرکانس‌های بلند واضح می‌شوند. در پایین آن نیز یک باند صوتی قرار گرفته است. این باند صوتی به صورت 360 درجه صدا را پخش می‌کند. چهار میکروفون در HomePod mini استفاده شده است که سه مورد از آنها جهت استفاده از سیری طراحی شده است تا فرمان‌های کاربران به خوبی تشخیص داده شوند. چهارمین میکروفون به گونه‌ای طراحی شده که در هنگام پخش موسیقی نیز تشخیص صدا و فرمان‌های کاربر به نحوه مطلوبی انجام شود.

هوم پاد مینی اپل

کلام آخر

HomePod mini نسبت به اندازه خود از حجم و کیفیت صدای بسیار خوبی برخوردار است. همچنین امکانات زیادی را به کاربر می‌دهد و قیمتی که دارد کاملا منطقی است و با پرداخت 99 دلار آینده را به خانه‌ی خود خواهید آورد.

0 دیدگاه

ارسال یک دیدگاه

دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید.